فرماندار کوار گفت: سیلاب در مجموع ۱۲۱ میلیارد و ۷۸۴میلیون و پانصد هزار تومان خسارت به شهرستان کوار وارد کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ 02 August 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: سعید خانی اظهار کرد: میزان خسارت وارده بر اساس بارندگی‌های اخیر تا هم اکنون در کلیه بخش‌های شهرستان کوار حامل خسارت‌های سنگین ۱۲۱ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومانی بوده است.

وی افزود: ۸۳ منزل مسکونی روستایی در جریان آب گرفتگی‌های شدید سیلاب در شهرستان کوار دچار آسیب‌های شدید شده است.

فرماندار کوار عنوان کرد: منازل یاد شده نیازمند بازسازی و تعمیر با اعتباری افزون‌بر ۴ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان است تا به حالت اولیه بازگردند.

خانی همچنین از آسیب دیدگی ۸ منزل مسکونی در مناطق شهری، شهرستان کوار خبر داد و گفت: به این منازل نیز خسارت ۵۴۰ میلیون تومانی وارد شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان کوار با ذکر این نکته که تقریباً همه بخش‌های این شهرستان متأثر از خسارات سیل شده است، عنوان کرد: پل تاریخی رودخانه قره آغاج که قدمت آن به دوران ساسانی و جز آثار ملی ثبت شده و با مساحت ۲۴۰ متر مربع است، در جریان بارش‌های اخیر و حجم سیلاب وارده به رودخانه قره آقاج ۶۰ درصد از آن تخریب شده است.

وی میزان خسارت ریالی به این پل تاریخی را ۴ میلیارد تومان اعلام کرد.

خانی همچنین به آسیب دیدگی‌های شدید به ۲۵ معبر شهری در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: ۲۵ معبر شهری بطول ۱۳ کیلومتر و ۶۰۰ ابنیه فنی در سطح شهرهای شهرستان کوار دچار آسیب شدید شده اند که لازم است برای بازسازی آن اعتباری افزون بر ۱۹ میلیارد ۸۵۳ میلیون تومان هزینه شود.

فرماندار کوار از در امان نماندن حوزه راه‌های این شهرستان در سیلاب اخیر نیز سخن گفت و افزود: ۸۷ کیلومتر از راه‌های اصلی و ۲۲ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی شهرستان کوار به طور میانگین ۳۰ درصد دچار تخریب و ۷ عدد ابنیه فنی نیز در سیلاب اخیر از بین رفته است.

خانی مقدار خسارت وارده به حوزه راههای شهرستان کوار را ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

فرماندار کوار در ادامه به خسارات سنگین سیلاب به حوزه کشاورزی، دامی، باغات، منابع طبیعی و آب و خاک این شهرستان نیز گریزی زد و بیان داشت: محصولات زراعی مشتمل بر کاه، یونجه، ذرت و محصولات باغی مشتمل بر انگور با خسارت جدی روبرو و دو واحد دامداری در این شهرستان تخریب و یک رشته قنات نیز به طور کامل مسدود شده است.

او اضافه کرد: بندهای کنترل سیلاب وتغذیه مصنوعی، جاده‌های دسترسی به بندهای کنترل سیلاب با آسیب ۲۸ میلیارد تومانی از دیگر مصائب وارده سیل به شهرستان کوار است.

خانی یادآور شد: در سیلاب اخیر دو بند خاکی در این شهرستان سرریز و دچار حادثه شد که این مساله نیز هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان به منظور اصلاح، ترمیم و بهسازی نیاز دارد.

فرماندار کوار همچنین به خسارت‌های وارده به حوزه صنعت معدن و تجارت این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: ۳۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان نیز به این بخش خسارت وارد شده است.

وی ابراز کرد: تخریب جاده‌های بین مزارع به طول ۱۰ کیلومتر رهاورد سیلاب سامانه اخیر در کوار است که خسارت ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی در بر داشته است.

برچسب ها: خسارت ، سیل ، کوار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار