فرماندار شهرستان اقلید گفت: با برآورد میزان خسارت سیل، حدود ۱۵۵ میلیارد تومان در بخش زیرساخت و حدود ۲۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز در بخش کشاورزی این شهرستان خسارت و زیان وارد شده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ 02 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: شهرام منصوری افزود: تخریب بعضی از راههای روستایی، جاده‌های بین مزارع و کانال های انتقال آب، شکستگی چند پایه انتقال برق و آسیب دیدگی منازل از جمله خسارت های وارده شده بر اثر سیلاب در شهرستان است.

وی ادامه داد: حدود ۸۵۰ هزار راس دام در شهرستان وجود دارد که پس از گذر سیلاب ۱۹۰ راس آن تلف شد.

منصوری ادامه داد: نیاز اساسی اقلید، تخریب و تعریض سه پل بر روی رودخانه بروک است که لازم است با پیگیری شورای اسلامی شهر با همکاری شهرداری نسبت به تخریب و تعریض آن اقدام شود.

وی افزود: پل کنار حسینیه ارشاد، پل منتهی به خیابان شهرداری قدیم و پل خیابان فسارود، پل‌هایی با شرایط غیر استاندارد در برابر حجم عبور سیلاب هستند.

منصوری با اشاره به در معرض خطر بودن و فرسودگی برخی از منازل مسکونی در معرض سیل در شهر اقلید افزود: به شهرداری ماموریت داده‌ایم که در جهت تخلیه این منازل اقدام کند.

وی ابراز امیدواری کرد: در ملاقاتی که نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس با وزیر کشور در جهت بررسی مسائل سیلاب صورت گرفته است حدودا ۴۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل تامین شود.

فرماندار شهرستان اقلید با انتقاد شدید از برخی افراد که در شرایط بحران با انتشار اخبار کذب در فضای مجازی در جهت تشویق اذهان عمومی اقدام و مردم را دچار اضطراب می کنند، هشدار داد و از مردم درخواست کرد اخبار موثق را از ستاد مدیریت بحران و رسانه‌های معتبر دریافت کنند.

همچنین محسن شریفی، دبیر ستاد مدیریت بحران به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور بررسی خسارت‌های وارده و ارسال گزارش آن به ستاد مدیریت بحران استان، شهروندانی که منازلشان دچار خسارت شده است به بنیاد مسکن، کشاورزان و دامداران به جهاد کشاورزی و اصناف به اداره صنعت و معدن و تجارت مراجعه نمایند.

به گفته رییس اداره هواشناسی اقلید میزان بارش سامانه مونسون در ایستگاه هواشناسی اقلید ۲۶ میلی متر و بیشترین میزان بارش در ایستگاه‌های باران سنجی بکان ۱۱۵ میلی متر، آسپاس ۸۰ میلی متر، احمد آباد ۶۳ میلی متر ثبت شد، همچنین نظام آباد با ۶ میلی متر کمترین میزان بارش را به خود اختصاص داد.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها: خسارت ، سیل ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار