نماینده مردم استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بارندگی‌های اخیر به افزایش سطح آب دریاچه بختگان کمک موثری کرده، به طوری که سطح آب این دریاچه حداقل ۲۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 03 August 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: فرهاد طهماسبی اظهار داشت: اگرچه هنوز میزان دقیق افزایش سطح آب مشخص نشده، اما به طور تخمینی و طبق گفته ها سطح آب بختگان ۲۰ درصد افزایش یافته و بارندگی‌های اخیر کمک بسیاری به احیای این تالاب و دریاچه نموده است.

وی تصریح کرد: هرچند اگر حق آبه این دریاچه رهاسازی میشد، اثر کامل‌تری می گذاشت اما مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس با رهاسازی حق‌آبه در این فصل موافق نبود.

‏طهماسبی با اشاره به حادثه سیل رودبال و منطقه سلطان شهباز گفت: مقصر این حادثه را وزارت میراث فرهنگی و گردشگری می‌دانم چرا که منطقه سلطان شهباز یک مجموعه گردشگری است و باید زیرساخت لازم برای حضور این حجم از گردشگران را داشته باشد.

نماینده مردم استهبان و نیریز ادامه داد: چنان‌چه مجموعه میراث فرهنگی، اقدام به ساخت سکوهایی در منطقه سلطان شهباز نموده بود، ارتفاع سکوها می توانست از تلفات جلوگیری کند اما بی‌توجهی به این امر، حادثه‌ای تلخ و ناگوار را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: منابعی که برای جبران خسارات سیل پیش‌بینی شده، بسیار کم و محدود است اما به دنبال این هستم تا از طریق این منابع خسارات مالی مردم جبران شود.

طهماسبی اظهار داشت: ‏در این خصوص قول های مساعدی هم برای جبران خسارات گرفتیم و موضوع پرداخت دیه به بازماندگان را نیز فعال کردیم.

 

برچسب ها: تالاب ، بختگان ، بارندگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار