استاندار فارس با بیان اینکه این مراسم با توجه به اینکه روز عاشورا است، چهره واقعی شیراز را نشان خواهد داد، افزود: سومین حرم اهل بیت و وجود 15 هزار شهید استان فارس و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معنوی شیراز باید در این مراسم دیده ‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹ 03 August 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدهادی ایمانیه پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برای برگزاری مراسم شهید اسکندری با بیان اینکه قرارگاهی برای مدیریت این مراسم راه‌اندازی شود، اظهارداشت: هر سازمان دولتی نیاز است در خدمت این قرارگاه قرار می‌گیرد تا یک مدیریت واحد ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در این مراسم رفت و آمد مردم بسیار مهم است و نباید به زحمت بیفتند، گفت: با توجه به گرمای هوا تامین آب آشامیدنی و آب پاشی بسیار مهم است که شهرداری باید در این زمینه اقدام کند.

استاندار فارس با بیان اینکه این مراسم با توجه به اینکه روز عاشورا است، چهره واقعی شیراز را نشان خواهد داد، افزود: سومین حرم اهل بیت و وجود 15 هزار شهید استان فارس و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های معنوی شیراز باید در این مراسم دیده ‌شود.

ایمانیه با بیان اینکه با توجه به رفتار امام حسین (ع) در ظهر عاشورا؛ هر کاری می‌کنید باید مراسم تشییع به نماز ظهر عاشورا منجر شود، عنوان کرد: یادمانی برای شهید اسکندری در دارالرحمه شیراز ساخته شود که محفلی برای تجمعات باشد.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) تا پایان تاریخ ماندگار است، افزود: این ماجرای شهید اسکندری و مراسم آن می‌تواند بیمه‌ای برای شیراز و فارس باشد و هر چه بیشتر به آن توجه شود آثار بیشتری دارد.

احسان اصنافی، شهردار شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه تبلیغات شهری را شهرداری ورود می‌کند و توان شهرداری در محورهای اصلی به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: بر ادارات تکلیف شود تا پوستری نصب کنند و فضاسازی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بلوار زند محور اصلی مراسم تشییع است، گفت: بانک‌ها و ادارات مستقر در بلوار زند که مسیر تشییع است، جلوی درهای ورودی را سیاه پوش کنند چون حتی در محرم اقدام نکردند اگر تکلیف شود به ویژه در این محور اقدامی مناسب است.

اصنافی با بیان اینکه اتوبوس‌ها هم آماده هستند اما سبب ترافیک می‌شود ولی مترو را رایگان خواهیم کرد تا نیاز به خودروی شخصی نباشد، عنوان کرد: تا میدان نمازی اتوبوس‌ها فعال هستند و از آنجا با مترو امکان حضور مردم فراهم می‌شود و برای انتقال عزاداران از میدان شازده قاسم تا دارالرحمه محوری تعیین شود تا مشکل ترافیک به وجود نیاید.

شهردار شیراز با بیان اینکه برای آبپاش هم آمادگی شهرداری وجود دارد و آتش نشانی هم پای کار هستند، افزود: تانکر آب داریم اما آشامیدنی نیست و بیشتر برای پشتیبانی است همچنین برای آن روز اطراف حرم پارکینگ‌ها را رایگان می‌کنیم.

اصنافی با بیان اینکه 380 موکب توسط شهرداری راه‌اندازی شده یا همکاری کردند که راه‌اندازی شود، افزود: علاوه بر آن موکب‌های مختص شهرداری نیز برای ارائه خدمات به مردم در روز عاشورا راه‌اندازی می‌شود.

مهدی طاهری؛ رئیس شورای شهر شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه شهید اسکندری در جای جای محور مقاومت شناخته شده و یک شخصیت بین‌المللی است، افزود: تامین صوت خیلی مهم است در مراسم چون هدایت جمعیت و حمایت معنوی با صوت امکانپذیر است.

سردار یداله بوعلی؛ فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه گرامیداشت شهید اسکندری تکلیف همه است و باید حتما با نگاهی تکلیف‌مدار مراسم برگزار شود چراکه شهید متعلق به همه است، گفت: اوج تشییع در روز عاشورا برنامه‌ریزی شده است همه شهدای ملی چند شهر رفتند و برای تشییع شهید اسکندری نیز برنامه داریم.

وی با بیان اینکه از شهرداری توقع این است که در صوت مشکلی نباشد و حتما یک صوت قوی تامین شود، عنوان کرد: همیشه مشکل صوت بوده است و باید برای این مراسم مشکل حل شود، هر تعداد خودرو بخواهید سپاه تامین می‌کند و فقط برای سیستم شهرداری هماهنگ کند.

علیرضا صحرائیان؛ معاون تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز در این نشست بیان کرد: تاکید تولیت حرم این است که تمام امکانات آستان مقدس در خدمت استقبال این شهید قرار گیرد و مراسم بی‌نظیری هم برای استقبال توسط خدام افتخاری حرم در بدو ورود پیکر سردار انجام می‌شود.

وی با تاکید کرد: تمام امکانات حرم مقدس احمدبن‌موسی(ع) در خدمت این برنامه است.

علیرضا اسکندری، فرزند شهید اسکندری نیز در این برنامه با بیان اینکه این نحوه شهادت خواست و اراده ایشان بوده که شبیه‌ترین شهادت را به امام حسین (ع) داشته باشند، گفت: خانواده شهید دو خواهش دارند اینکه استقبال از شهید و مراسم تشییع برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که کمترین زحمت را برای مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه خانواده و شهید اسکندری راضی نیستند که مردم به زحمت مضاعف بیفتند، افزود: با شهادت ایشان به نوعی تداعی واقعه عاشورا تکرار شد و اکنون نیز دوباره یک فضایی در شهر شیراز تداعی می‌شود.

فرزند شهید اسکندری با بیان اینکه پیکر شهید روز پنجشنبه به تهران و بعد به شیراز منتقل می‌شود، تصریح کرد: درخواست دیگر خانواده شهید این است که مراسم به نوعی باشد تا جامعه اسلامی به ویژه مردم شیراز بتوانند استفاده معنوی حداکثری را از این موضوع داشته باشند و مراسمات و دفن پیکر شهید به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند استفاده معنوی ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار