وکیل نامه
تابناک فارس با مختصر و مفید سازی سخنان نمایندگان استان فارس و ارائه آن در بسته خبری "وکیل نامه" امیدوار است که هم استانی های عزیز به شناخت و بصیرت هرچه بهتر از نمایندگان منتخبشان برسند و در انتخابات پیش رو با آگاهی هرچه تمام پای صندوق های رأی بروند ان شاء اله.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 11 October 2015
تابناک فارس با مختصر و مفید سازی سخنان نمایندگان استان فارس و ارائه آن در بسته خبری "وکیل نامه" امیدوار است که هم استانی های عزیز به شناخت و بصیرت هرچه بهتر از نمایندگان منتخبشان برسند و در انتخابات پیش رو با آگاهی هرچه تمام پای صندوق های رأی بروند ان شاء اله.

به گزارش تابناک فارس:در این وکیل نامه سخنان تأمل برانگیز 2 نماینده شیراز که بیشتر انتقاد به دولت است را می خوانید.همچنین دفاع نماینده آباده از وزیر راه و در آخر تذکرات و پیشنهادات نمایندگان مرودشت و داراب.


سخنان تأمل برانگیز نمایندگان شیراز


آقای ذوالانوار که پیش ازین زیاد اهل صحبت و اظهار نظر نبود مدتیست که فعال شده اند و از همه دری سخن می گویند.نماینده مردم شیراز در سخنانی به وضعیت الگوی مصرف معترض شدند و در مواردی مسئولان را هم مقصر دانستند.یکی از موارد قصور مسئولان توجه نکردن به طرح هایی که موجب ساخت دستگاه های کاهنده برق و گاز می شود است.ایشان همچنین پیشنهاد راه اندازی شیراز خودرو و تولید خودرو برقی توسط این شرکت را دادند.

خیانت بانک تجارت به فارسی ها

این نماینده مجلس در ادامه یکی از عوامل بیکاری در استان فارس را عملکرد بانک‌ها دانست و گفت: بیشتر بانک‌ها در استان فارس عملکرد خوبی نداشتند و به‌ویژه بانک تجارت این استان دوسوم از پول‌ها و سپرده‌های مردم فارس را به خارج استان فرستاد.ذوالانوار ادامه داد: بانک‌های این استان حدود 10 هزار میلیارد تومان از پول مردم فارس را به بیرون استان فارس سوق دادند درحالی‌که 10 هزار میلیارد تومان یعنی اگر هر شغل 100 میلیون تومان وام بخواهد حدود 10 هزار نفر در استان فارس مشغول به کار می‌شدند که اکنون این مشاغل به خارج از استان فارس رفته است.

سیاسی بازی فرصت ها را در استان از بین می برد

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: در این مدتی که استاندار جدید آمده اند جلسات رسمی، اداری و کاری به میتینگ سیاسی تبدیل شده و برخی پول‌ها نیز از سوی واحدهای تولیدی به افراد سیاسی داده‌شده اما امیدواریم این تحلیل‌ها اشتباه باشد و بهار کار و خدمت فارس فرارسد.وی خاطرنشان کرد: برای کمربندی شمال شرق شیراز که از زیباشهر به جاده خرامه اتصال می‌یابد دو سال است نیاز به 500 متر آسفالت و احداث یک پل وجود دارد که ارتباط شمال شیراز با جاده خرامه در شرق برقرار شود و عجیب است که این 500 متر آسفالت انجام نمی‌شود و فرصت‌ها در حال از دست رفتن است.وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی دعوت شد اما چه استفاده‌ای از این حضور شد و آیا یک مورد رفع مشکل به‌صورت مکتوب از ایشان تقاضا شد یا اجازه دادند یک صنعتگر مشکلات خود را بازگوید و راهکاری بگیرد یا فقط افرادی سخن گفتند و فرصت از دست فارس رفت.

ذوالانوار یادآور شد: در جلسه معارفه استاندار فارس، وزیر کشور بود و درحالی‌که در شورای اداری 80 تا 90 نفر مشخص به‌اتفاق میهمانانی معدود حضور دارند چگونه به چنین اجتماعی بدل شد و افرادی که ادب عرفی و سیاسی نداشتند به استانداری دعوت‌شده بودند و جو را به حدی متشنج کردند که نماینده ولی‌فقیه از سخنرانی منصرف شد و وزیر کشور به‌عنوان ناظم کشور این فضای توهین‌آمیز را تحمل کرد.وی ادامه داد: این‌که به‌ناحق نماینده‌ای را با گوجه‌فرنگی زده‌اند جای پیگیری دارد اما چگونه در جلسه‌ای دیگر با حضور بزرگان استان این‌همه توهین انجام می‌شود و برخورد بسیار متفاوت است.

آیا امکان دارد ظریف بصورت اتفاقی با نتانیاهو دست بدهد؟

نماینده مردم شیراز در انتقاد به دست دادن ظریف با اوباما با بیان اینکه دهن‌کجی برخی مسئولان به آرمان‌های انقلاب بی‌پاسخ نخواهد ماند گفت: آیا این امکان وجود دارد که آقای ظریف به‌طور اتفاقی با نتانیاهو نیز دست بدهد؟!


دولت در بخش اقتصادی هماهنگ نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت به صورت جزیره‌ای عمل می‌کند، گفت: هماهنگی لازم برای اجرای سمفونی اقتصاد در بدنه دولت وجود ندارد.

جعفر قادری در خصوص نامه چهار وزیر به رئیس‌جمهور در خصوص رکود و مشکلات اجتماعی، گفت: در بازارهای مختلف مشکلات زیادی وجود دارد؛ در بازار سرمایه همانطور که وزرا اشاره کرده بودند، از زمستان سال ۹۲ به بعد شاهد افت شدید شاخص‌های بورس هستیم که موجب ضرر و زیان نهادهای عمومی شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: بخشی از علل کاهش شاخص بورس نیز ناشی از عملکرد وزارتخانه‌هاست. متاسفانه هنوز قیمت خوراک پتروشیمی تعیین نشده است و دولت نگاه مهربانانه‌ای با واحدهای پالایشی ندارد.وی ادامه داد: ارزش سهام بانک‌ها در بورس نیز به دلیل بدهی‌هایی که به سیستم بانکی دارند و عدم تعیین تکلیف بدهی‌های دولت به آنها کاهش یافته است.عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی تصریح کرد: واحدهای نیروگاهی نیز که اقدام به صادرات برق کرده و یا به دولت برق می‌فروشند، مطالباتشان پرداخت نشده است.قادری اظهارداشت: واحدهای تولیدکننده مصالح ساختمانی مثل فولاد و سیمان نیز وضعیت خوبی در تالار بورس ندارند.


سود وام 34 درصد است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در تشریح بازار پولی کشور، گفت: در این بازار نیز مشکلات جدی وجود دارد. دولت نرخ سود تسهیلات را ۲۲ درصد اعلام کرده است اما عملاً بانک‌ها سود تسهیلات پرداختی را ۲۴ تا ۲۶ درصد اعلام می‌کنند و تسهیلات‌گیرنده را مکلف می‌کنند ۳۰ درصد از تسهیلات دریافتی را در بانک سپرده‌گذاری کنند که بر این اساس سود تسهیلات دریافتی به ۳۲ تا ۳۴ درصد افزایش می‌یابد.قادری در تشریح وضعیت بازار کار در کشور نیز گفت: قوانین ما در حمایت از کارگر است و کمتر به حمایت از نیروی کار مبادرت می‌کند و این امر موجب افزایش نرخ بیکاری شده است. باید قوانین کار شفاف شود.

اوضاع تولید خوب نیست

این اقتصاددان مجلس در خصوص وضعیت بازار کالا نیز گفت: واحدهای تولیدی با مشکل فروش مواجهند و انبارهایشان پر شده است. ناچار ظرفیت تولید خود را محدود کرده‌اند.وی اتخاذ سیاست‌های ضد تورمی را یکی از علل افزایش رکود خواند و گفت: دولت در راستای افزایش اهمیت برجام، فضایی را ترسیم کرد که اگر برجام اجرایی شود، اوضاع اقتصادی سامان یافته، نرخ ارز کاهش می‌یابد و زمینه استفاده از کالا، تجهیزات و تکنولوژی خارجی فراهم می‌شودقادری ادامه داد: این تصویرسازی‌ها باعث شد بسیاری از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران دست نگه داشته و خریدهای خود را به بعد از اجرای برجام موکول کنند.

دولت جرأت حل مشکل یارانه ها را ندارد

عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی تصریح کرد: دولت جدیت و جسارت لازم در اجرای برخی قوانین را ندارد. به عنوان مثال برخی اعضای دولت پرداخت یارانه را مصیبت عظما می‌‌دانند اما جسارت حل این مشکل را ندارند.وی با بیان اینکه رنگ و بوی سیاسی دادن به مسائل اقتصادی، این مشکلات را ایجاد می‌کند گفت: دولت باید جسارت لازم را داشته و تصمیمات درست را اتخاذ کند و ملاحظات غیراقتصادی را کنار بگذارد.

دولت بازار را تنظیم کند/دولت قبل تولید را نابود کرد

نماینده مردم مرودشت،پاسارگاد و ارسنجان و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با تاکید بر ضرورت تنظیم بازار به ویژه در بحث کالاهای اساسی مردم، گفت: دولت باید با ابزارها و اهرم‌هایی که در اختیار دارد نسبت به ایجاد ثبات در بازار اقدام کند.محمدمهدی برومندی با تاکید بر ضرورت تنظیم بازار به ویژه در بحث کالاهای اساسی مردم، گفت: تنظیم بازار تابع عرضه و تقاضا بوده و دولت نمی تواند مدعی ثبات قیمت ها شود،بلکه باید نظارت دقیقی بر نرخ ها داشته باشد.
وی با انتقاد ازعملکرد منفی دولت قبل دراجرای قانون هدفمندی یارانه ها،تصریح کرد: درقانون هدفمندی یارانه ها مقرر شده بود که به تولیدکنندگان بخش کشاورزی یارانه داده شود،اما توفیقی در آن حاصل نشده بنابراین ادامه روند موجود از یک سو نابودی تولیدکنندگان و از سوی دیگر کمبود در کشور،واردات، وجود اجناس و کالاهای بی کیفیت در کشور و افزایش قیمت و نوسانات بی شمار را ایجاد می کند.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: دولت با ایجاد ثبات قیمتی در بازار باید به نگرانی های مردم از نرخ گذاری های سلیقه ای پایان دهد.

دفاع از وزیر راه

نماینده آباده و بوانات و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تفاوت بودجه ۱۰ میلیارد دلاری عمرانی کشور گفت: با این درآمد کم، وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم بسیار خوب عمل کرده و استیضاح آخوندی انصاف نیست.رحیم زارع افزود: درآمد ارزی دولت در سال ۸۸ بیش از۱۳۰ میلیارد دلار بوده و اگر آن را با ۱۰ میلیارد دلار امسال مقایسه کنید، می‌ببینید با این درآمد کم، چه کارهای خوبی انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه آخوندی تنها وزیر متعادلی بوده که هرگز افراط نکرده است٬ گفت: آخوندی معاونان نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی را نگه داشته است و فکر می‌کنم ۵ نفر از آنها همچنان در وزارتخانه حضور دارند.زارع با تاکید بر اینکه وضعیت دولت، خط و خطوط و طرز تفکر وزرا و رییس جمهور مشخص است گفت: عده‌ای اتهام می‌زنند که وزیر فلان رفتار سیاسی جناحی را دارد، ولی ما ندیدیم که آخوندی حرکتی کند که برخلاف آرمان‌های نظام باشد یا چهارچوب‌ها و قرمز نظام را زیر پا بگذارد.


به جای شروع طرح های جدید،مسکن مهر را تمام کنید

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت تکمیل و رفع مشکل واحدهای مسکن مهر، گفت: دولت به جای زدن استارت طرح دیگری در حوزه مسکن،مسکن مهر را به نتیجه برساند.
نبی الله احمدی  با تاکید بر ضرورت تکمیل و رفع مشکل واحدهای مسکن مهر در کشور،گفت: در حال حاضر بسیاری از واحدهای مسکن مهر درنقاط مختلف کشور نیمه تمام مانده از این رو ضروری است دولت با تزریق بودجه کافی این پروژه ها را تکمیل کند.نماینده مردم داراب و زرین دشت درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت در خصوص مسکن مهر باید راهکاری ویژه ای را در دستور کار خود قرار دهد، افزود: با توجه به اینکه طرح مسکن مهر برای خانه دار کردن اقشار آسیب پذیر جامعه اجرایی شد،اما هنوز دربسیاری از مناطق کشور با مشکلات عدیده مواجه است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
با سلام و احترام از نمایندگان محترم شیراز در مجلس شورای اسلامی تقاضامندیم پیش از بروز مشکلات عدیده جهت پرسنل زحمت کش صنایع باقی مانده فارس خصوصا نیروگاه سیکل ترکیبی فارس پیگیر وضعیت واگذاری نیروگاه به بخش خصوص باشند.
خبرهای بسیار نگران کننده ای در خصوص وضعیت آینده کاری پرسنل این مجموعه مطرح می باشد. خواهشمند است به نحو مقتضی به اطلاع این نمایندگان محترم برسانید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار