مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: از لحظه ورود پیکر پاک شهید سردار اسکندری تا روز عاشورا که مراسم تشییع و تدفین برگزار می‌شود، از سوی نهادهای مختلف، تعدادی مراسم برای استقبال و گرامیداشت این شهید مدافع حرم برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴ 04 August 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: ابراهیم بیانی با اشاره به مراسم استقبال و تشییع پیکر شهید سردار اسکندری اظهار داشت: پیکر مطهر شهید عبدالله اسکندری، پنجشنبه حوالی ساعت ۱۱ شب با هواپیمای اختصاصی سپاه وارد شیراز می‌شود و در فرودگاه با حضور برخی از هیات مذهبی مسئولان و جمعی از مردم مورد استقبال قرار می گیرد.
وی ادامه داد: صبح جمعه در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مراسم وداع با شهید و دعای ندبه برپا می‌شود و عصر جمعه نیز در حسینیه عاشقان ثارالله مراسم عزاداری برگزار می‌گردد.
مدیرکل بنیاد شهید فارس بیان کرد: ساعت شش و نیم صبح روز شنبه، صبحگاه مرکز پیاده ارتش با حضور یگان‌های انتظامی و نظامی به عنوان وداع با شهید اسکندری اجرا می‌شود و ساعت ۸ صبح نیز در معراج شهدا واقع در بنیاد شهید، گرامیداشت شهید با حضور کارکنان بنیاد و سخنرانی سردار رودکی برگزار خواهد شد.

بیانی با اشاره به دیگر برنامه‌های گرامیداشت شهید اسکندری، خاطرنشان کرد: همچنین عصر روز شنبه نیز در دانشگاه شیراز با حضور هیات مذهبی و دانشجویان و شب نیز در کانون رهپویان وصال واقع در باغ جنت مراسم بزرگداشت برگزار می‌گردد.

وی گفت: از آنجا که شهید اسکندری، مدتی فرمانده تیپ الهادی کوار بوده است، روز یکشنبه مراسم گرامیداشتی در این شهرستان برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی برای تشییع در شهرستان مرودشت نیز انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید فارس به مراسم اصلی تشییع و تدفین اشاره نمود‌ و افزود: در نهایت روز دوشنبه ساعت ۹ صبح، مقارن با عاشورای حسینی، پیکر شهید از میدان شهدا تا حرم شاهچراغ تشییع می‌شود و در حرم پس از عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا تا میدان شاهزاده قاسم مشایعت و از آنجا به سمت دارالرحمه انتقال می یابد و در محل یادمان فعلی گلزار شهدا دفن خواهد شد.

بیانی خاطرنشان کرد: ممکن است در برپایی برخی از مراسم، جابجایی پیش بیاید اما چارچوب کلی برنامه‌ها همین موارد است و تغییر خاصی نمی‌کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار