اداره کل هواشناسی استان فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد کشاورزی نسبت به رطوبت نسبی هوا، تندبادهای لحظه ای و احتمال شیوع بیماری های گیاهی به کشاورزان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴ 04 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا:در این اطلاعیه  آمده است: روزهای پنجشنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ مرداد ماه این سامانه در استان فارس فعال خواهد شد.

توصیه

این اطلاعیه افزوده است: با وجود بارندگی های اخیر و افزایش رطوبت هوا برای طغیان بیماریهای قارچی و باکتریایی شرایط مساعد می باشد از این رو توصیه می شود پس از مساعد شدن هوا شرایط، سمپاشی با سموم موثر براین بیماریها صورت گیرد.

همچنین تنظیم دورآبیاری به منظور کاهش رطوبت سطح برگ ها و به تعویق انداختن انجام عملیات خاک ورزی تا رسیدن به مرحله رطوبتی ظرفیت مزرعه و انجام آبیاری در خاک های شور بعد از وقوع باران، پاک کردن گل و لای از سطح شاخ و برگ درختان در جهت ایجاد شرایط تهویه و جلوگیری از شیوع بیماری از دیگر توصیه هایی است که باید رعایت شود.

در این اطلاعیه گفته شده: تخلیه آب جمع شده در ناحیه ریشه ها با حفر کانال های زه کش، گودال و شخم زدن بین ردیف در اطراف درخت، بازدید های دوره ای از مزرعه به منظور پایش و ردیابی بیماری های قارچی و ترمیم پوست درختان آسیب دیده از سیل با چسب پیوند و شستشوی پوست درختان با مواد قارچ کُش نیز توصیه می شود.

همچینن، در باغات در اراضی شیبدار، بروز سیلاب های تند موجب شستشو و از بین رفتن لایه سطحی مهم خاک شده و لازم است خاک دهی و کود دهی صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، پیشتر نیز اداره کل هواشناسی فارس طی اطلاعیه ای نسبت به بارش پراکنده در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای برخی نقاط استان پیش بینی کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار