نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در رابطه با میزان خسارات وارده ناشی از سیل اخیر در این منطقه گفت: خسارات مالی ناشی از سیل بین 800 تا 1000 میلیارد می باشد که زیرساخت ها را از بین برده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 04 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: فرهاد طهماسبی در رابطه با آخرین وضعیت سیل در استهبان توضیح داد: طی دو سه روز گذشته نیز مجددا سیلاب در این منطقه جاری شده است.

وی درباره خسارات وارده بر اثر سیل بیان کرد: همه زیرساخت ها مانند جاده‌ها، خانه‌های مردم و زمین های کشاورزی خراب و خسارات بسیاری به آن‌ها وارد شده است و سیل همه چیز را نابود کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان خسارات ناشی از سیل عنوان کرد: خسارت مالی ناشی از سیل بین 800 تا 1000 میلیارد می باشد.

طهماسبی در رابطه با اقدامات انجام شده پس از سیل گفت: کسانی که وظیفه امدادرسانی داشتند مانند هلال احمر و... تلاش خود را انجام دادند و امدادهایی رساندند که ارزیابی ها در وازرتخانه ها در حال انجام است.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در خصوص تعداد افراد مفقودی و فوتی در سیل افزود: فوتی یا مفقودی جدیدی نداشتیم که همان تعداد قبلی است که شهرستان استهبان 23 فوتی و شهرستان بختگان 3 نفر جان خود را از دست دادند و در شهرستان نی ریز هم فوتی نداشتیم.

جمعه 31 تیرماه بارندگی های بسیار، رودخانه رودبال استهبان دچار سیلاب شد که خسارات جانی و مالی را به بار آورد.

فرهاد طهماسبی نماینده استهبان یکم مردادماه  درباره آخرین وضعیت حادثه سیلاب رودخانه رودبال استهبان، بیان کرد: بخشی از مسیر رودخانه آن قسمت بارندگی نبوده و با توجه به اینکه روز جمعه و تعطیل بود، تعدادی از مردم بی احتیاطی کرده و در بستر رودخانه نشسته بودند و استراحت می کردند که متاسفانه سیلاب تندی آمد و تعدادی از مردم که فرصت فرار از مسیر سیل را نداشتند با خود برد.

وی افزود: رودخانه رودبال جاری و دائمی است و پشت سد رودبال استهبان قرار داشته و بالاتر از سد مسیر رودخانه دائمی است، اما در فصول بارندگی حجم آب زیاد می شود و بستر رودخانه بزرگ است که بعد از آن بستر بزرگ مسیر مختصری محل عبور آب بوده و باقی بستر خشک و سایه درختان برای استراحت است که معمولا افراد حادثه دیده در بستر رودخانه ساکن بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار