مردم شهیدپرور شیراز، امشب از پیکر سردار شهید عبدالله اسکندری استقبال می کنند.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 04 August 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: فرمانده سپاه فجر فارس گفت: پیکر مطهر سردار شهید اسکندری که پس از هشت سال فراق و دوری، به کشورمان بازگشته است و با استقبال مردم، امشب وارد فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز می‌شود.

سردار بوعلی گفت: فردا جمعه چهاردهم تا دوشنبه هفدهم مرداد، پیکر این شهید والا مقام مهمان مردم شهرستان های شیراز، کوار و مرودشت خواهد بود.

وی گفت: صبح روز عاشورای حسینی، پیکر سردار بی سر، شهید عبدالله اسکندری بر دستان مردم شهر شیراز تشییع و گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده خواهد شد.
سردار شهید عبدالله اسکندری متولد سال ۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز بود که خردادماه سال ۱۳۹۳ در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.
این شهید سال ۱۳۵۸ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در هشت سال دفاع مقدس به طور مستمر در جبهه‌های حق علیه باطل در قالب تک‌تیرانداز، نیروی اطلاعات عملیات، تیربارچی و بعد‌ها در سمت‌های فرماندهی حضور داشت.
وی در عملیات خیبر به عنوان فرمانده سپاه لار، در عملیات بدر به عنوان جانشین یکی از گردان‌های تیپ الهادی، در عملیات والفجر ۸ به عنوان جانشین ستاد تیپ الهادی و در سلسله عملیات‌های کربلای ۱، کربلای ۳، کربلای ۴، کربلای ۵ و کربلای ۸ به عنوان رئیس ستاد تیپ الهادی مشغول به خدمت بود.
شهید اسکندری همچنین در عملیات بیت‌المقدس ۴ نیز فرماندهی تیپ مهندسی را بر عهده داشت و پس از جنگ نیز در مناصب دیگری، چون فرماندهی مهندسی رزمی ۴۶ امام هادی (ع)، فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، فرماندهی مهندسی تیپ ۴۲ قدر و فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت را در سوریه بر عهده داشت.
این شهید بزرگوار همچنین از سال‌های پایانی دهه هشتاد تا ابتدای دهه ۹۰ مدیریت بنیاد شهید استان فارس را بر عهده داشت تا آنکه پس از شدت یافتن فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه، دوباره لباس رزم به تن کرد و در جبهه‌های مقاومت حضور یافت، حضوری که در نهایت منجر به شهادت این سردار شد.
به فاصله چند روز پس از شهادت این سردار عالیقدر، تصاویری توسط گروهک‌های تروریستی و تکفیری در سوریه منتشر شد که حاکی از جدا کردن سر شهید از بدن به دست یکی از فرماندهان گروهک اجناد الشام و جسارت به سر این شهید بزرگوار بود و پس از آن بود که شهید حاج عبدالله اسکندری به سردار بی‌سر شهرت یافت.
بهمن ماه سال ۱۳۹۳ مقبره نمادینی برای شهید مدافع حرم سردار بی‌سر حاج عبدالله اسکندری در گلزار مطهر شهدای شیراز و در کنار مقبره شهید عباس دوران ساخته شد و با حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار