نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: مردم استان فارس و شیراز همواره در همه صحنه‌ها حضور دارند تا از ارزش‌هایی که شهدا برای آن شهید شده‌اند، دفاع کنند و این‌بار نیز در استقبال از پیکر مطهر شهید اسکندری سنگ تمام گذاشتند.
کد خبر: ۱۰۶۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ 05 August 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز شب گذشته در حاشیه مراسم استقبال از شهید اسکندری اظهار کرد: در طول سال‌های انقلاب اسلامی مکرر گفته‌ایم که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا لذا برگشت این شهید برای ما تداعی کننده کربلاهای مکرر ایران تا ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

وی ادامه داد: دشمنانی که کمر بسته‌اند تا حال و هوای انقلابی و مجاهدت مردم ما را کمرنگ جلوه دهند، حال بینند برای احترام به یک شهید که بعد از چند سال به وطن خود برگشته، مردم سنگ تمام گذاشته‌اند.

امام جمعه شیراز افزود: مردم استان فارس و شیراز همواره در همه صحنه‌ها حضور دارند تا از ارزش‌هایی که شهدا برای آن شهید شده‌اند، دفاع کنند و این نویددهنده نابودی هر چه سریعتر کفر و استکبار جهانی و عزت و عظمت روز افزون مسلمانان و مومنان و سربلندی ایران است.

دژکام ضمن دعوت از همه مردم برای برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم تشییع این شهید بزرگ در روز عاشورا گفت: حرم سوم اهل بیت(ع) در ایام عاشورای حسینی عزادار این شهید سر از تن جدا است که از همه عزیزان دعوت می‌کنیم در مراسم تشییع این شهید بزرگوار که همزمان با روز عاشورا برگزار می‌شود، حضور به هم رسانند.

 


مردم فارس با وفاداری به استقبال شهید اسکندری آمدند

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس نیز در این مراسم به خبرنگار فارس گفت: اوج رذالت و دشمنی استکبار جهانی که به شکل کامل از طریق داعش خود را نشان داد، احتیاج داشت که انسان‌هایی حاضر باشند که حتی سرشان از تن جدا شود ولی از اسلام و حرم اهل بیت(ع) و ایران اسلامی دفاع کنند.

وی ادامه داد: شهید اسکندری از خطه فارس و شیراز به سوریه برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) رفت و بی‌حکمت نیست که در ایام بزرگداشت نام حضرت ابا عبدالله(ع) بدن ایشان پیدا می‌شود و امشب مردمی که به شهدا و راه و رسم شهدا وفادار هستند به استقبال این شهید بزرگوار آمده‌اند.

مردم با استقبال از شهید، حق خود را ادا کردند

فرزند شهید اسکندری نیز در این گفت‌وگو به خبرنگار فارس گفت: بعد از گذشت هشت سال میهن عزیز اسلامی ایران میزبان این شهید بزرگوار است.

وی ادامه داد: رجعت این شهید بزرگوار مصادف شد با ایام سوگواری ایام سوگواری سالار شهیدان که این هدیه‌ای از طرف امام حسین(ع) به همه مردم ایران عزیز اسلامی است.

اسکندری با اشاره به اینکه این شهید است که عزت و آبرو به همه می‌دهد، اظهار کرد: انوار الهی است که به میهن عزیز اسلامی می‌تابد و قبل از تشییع در شیراز این شهید بزرگوار در مشهد مقدس و تهران پایتخت ایران اسلامی هم میزبان این شهید بودن و مردم با استقبال بی‌نظیر و پرشور خوبشان حق شهید را ادا کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار