پتروشیمی‌های داراب، فیروزآباد، فسا و جهرم با پیگیری‌های استاندار فارس تعیین تکلیف شدند.
کد خبر: ۱۰۶۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 06 August 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدهادی ایمانیه در جلسه‌ پیگیری پروژه‌های کلان استان فارس گفت: باتوجه به اینکه سال اول فعالیت دولت سیزدهم رو به‌پایان است و و برنامه ریزی کرده ایم که 40 کلان پروژه استان مجددا مورد بررسی قرارگیرند و تلاشهای چند ماهه گذشته در راستای رفع مشکلات آنها مرور شود.

وی افزود: در این راستا طی جلساتی وضعیت پروژه‌هایی چون تالار مرکزی شیراز، انتقال آب از خلیج فارس، تامین آب کشاورزی، آزادراه شیراز - اصفهان، توسعه صنایع الکترونیک، پایانه‌ صادراتی شیراز و..‌ که به گونه‌ای مزمن و طولانی شده‌ بودند بررسی شد و این اقدام تا مرور هر 40 کلان پروژه ادامه خواهد داشت.

استاندار فارس ادامه داد: آخرین وضعیت احداث پتروشیمی در شهرستان‌های داراب، فیروزآباد، فسا، جهرم، کازرون و نورآباد ممسنی بررسی شد و تصمیمات لازم جهت طراحی و احداث در راستای فعال شدن ساخت پروژه ها اتخاذ شد.

او در ادامه بحث و بررسی وضعیت این پروژه‌ها با حضور نمایندگان‌شان، اظهار داشت: پتروشیمی فیروزآباد که در همان زمین مسطح و فنس‌کشی شده ۲۰۰ هکتاری آماده جذب سرمایه‌گذار است و به زودی با جذب سرمایه‌گذار جهت احداث شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی آغاز می‌شود؛ همچنین در مورد پروژه داراب نیز شرایط برای جذب سرمایه‌گذار فراهم است.

ایمانیه برای تعیین محل دقیق پروژه سرمایه‌گذاری در فسا و جهرم نیز فرصتی یک ماهه تعیین کرد.

وی در ادامه به ایجاد شهرک‌های صنعتی پایین‌دستی ویژه پتروشیمی نیز تاکید کرد و گفت: لازم است تا مهرماه بسته های سرمایه گذاری جهت ایجاد این شهرک ها آماده شود.

مقام عالی دولت در فارس همچنین بر برگزاری جلسه‌ای میان نمایندگان شهرستان های نورآباد ممسنی و کازرون جهت بررسی چگونگی سرمایه‌گذاری در این دو شهرستان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار