پیکر پاک سردار شهید حاج عبدالله اسکندری که به «سردار بی‌سر» در میان مدافعان حرم اهل بیت (ع) شناخته می‌شود، روز جمعه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۱ پس از افزون بر هشت سال صبر و انتظار خانواده اش به منزل شهید آمد و همسر، فرزندان و اهالی شیراز با این سردار والامقام وداع کردند.
کد خبر: ۱۰۶۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ 06 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: از خردادماه ۱۳۹۳ که در جریان مبارزه مدافعان حرم در محور حلب سوریه با گروه های تکفیری تروریستی داعش، سردار حاج عبدالله اسکندری به شهادت رسید و این گروه تکفیری در اقدامی رذیلانه در ادامه نمایش جنایت های تروریستی خود، سر از تن این شهید جدا کرد و در کلیپی به نمایش گذاشت، صبر و انتظار برای پیکر شهید آغاز شد.
فرزند این سردار شهید در خاطره‌ای نقل کرده است که پس از شهادت پدر، صحبت‌هایی مطرح بود که با مبادله برخی اسرای تکفیری‌ها یا پرداخت هزینه‌ای، بتوانیم پیکر پدر را بازپس بگیریم. اما ما به مادرمان گفتیم مادر جان به کسانی که می‌خواهند پیکر پدر را باز گردانند، بگویید ما راضی نیستیم که یک ریال از بیت المال صرف این گروه خبیث شود. حتی یک اسیر هم نباید آزاد شود. پدر رفته بود تا آن‌ها را به درک واصل کند. ما برای آنچه در راه خدا داده‌ایم توقعی نداریم و حاضر نیستیم که در ازای پیکر پدرمان ریالی از بیت المال هزینه شود؛ زیرا هر اقدامی، کمک به آنها محسوب می‌شود.

 

این گونه بود که چهاردهم مردادماه ۱۴۰۱ همزمان با هفتمین روز محرم ماه شهادت سید و سرور شهیدان امام حسین (ع)، صبر و انتظار خانواده شهید اسکندری برای میزبانی پیکر این سردار سرافراز در منزلش به پایان رسید.
شماری از بستگان، همسایگان و اهالی شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی نیز با حضور در منزل شهید به ابراز همدردی با همسر و فرزندان این سردار سرافراز اسلام پرداختند.

 


مردم شیراز شامگاه پنجشنبه همزمان با شب هفتم ماه محرم پس از هشت سال انتظار، میزبان پیکر پاک شهید مدافع حرم سردار عبدالله اسکندری بودند و در میان حزن و اندوه از پیکر این شهید بزرگوار استقبال کردند.

پیکر شهید حاج عبدالله اسکندری شامگاه پنجشنبه از فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز با استقبال پرشور و کم نظیر مردم شیراز وارد این شهر شد تا پس از آیین های وداع، بر روی دستان مردم ولایت مدار این شهر تشییع شود.

دعای پرفیض ندبه در حضور پیکر پاک شهید اسکندری در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس در شیراز
روز جمعه برنامه‌های مختلفی برای وداع با شهید اسکندری در نقاط مختلف شهر شیراز و استان فارس در حال برگزاری است.
نخستین آیین، برگزاری دعای پرفیض ندبه با حضور پیکر پاک این شهید در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس در شیراز در فضای معنوی خاصی برگزار شد.

وداع جانسوز با سردار اسکندری در منزل شهید + فیلم


پیکر این شهید والامقام قرار است پس از برگزاری آیین های وداع در محافل مختلف در شهرستان های شیراز، مرودشت، لامرد و کوار، ساعت ۹ صبح دوشنبه هفدهم مردادماه همزمان با عاشورای حسینی، در شیراز از میدان شهدا تا حرم احمد بن موسی شاهچراغ(ع) تشییع شود و پس از عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا تا میدان شاهزاده قاسم مشایعت و از آنجا به سمت دارالرحمه انتقال یابد و در محل یادمان فعلی گلزار شهدا دفن شود.

نگاهی به زندگی سردار اسکندری
این سردار سرافراز که متولد سال ۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز بود، در سال ۱۳۵۸ به پاسداران انقلاب اسلامی در سپاه پیوست و در طول هشت سال دفاع مقدس به طور مستمر در جبهه‌های حق علیه باطل در قالب تک‌تیرانداز، نیروی اطلاعات عملیات، تیربارچی و بعدها در سمت‌های فرماندهی حضور داشت.
این شهید والامقام در عملیات خیبر بعنوان فرمانده سپاه لار، در عملیات بدر بعنوان جانشین یکی از گردان‌های تیپ الهادی، در عملیات والفجر ۸ بعنوان جانشین ستاد تیپ الهادی و در سلسله عملیات‌های کربلای ۱، کربلای ۳، کربلای ۴، کربلای ۵ و کربلای ۸ بعنوان رئیس ستاد تیپ الهادی مشغول به خدمت بود.
شهید اسکندری همچنین در عملیات بیت‌المقدس ۴ نیز فرماندهی تیپ مهندسی را بر عهده داشت و پس از جنگ نیز در مناصب دیگری چون فرماندهی مهندسی رزمی ۴۶ امام هادی (ع)، فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، فرماندهی مهندسی تیپ ۴۲ قدر و فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت را در سوریه بر عهده داشت.
این شهید بزرگوار همچنین از سال‌های پایانی دهه هشتاد تا ابتدای دهه ۹۰ مدیریت بنیاد شهید استان فارس را بر عهده داشت تا آنکه پس از شدت یافتن فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه دوباره لباس رزم به تن کرد و در جبهه‌های مقاومت در سوریه حضور یافت، حضوری که در نهایت منجر به شهادت این سردار سرافراز سپاه اسلام در خردادماه سال ۱۳۹۳ در حلب سوریه شد. به فاصله چند روز پس از شهادت این سردار عالیقدر، تصاویری توسط گروهک‌های تروریستی و تکفیری در سوریه منتشر شد که حاکی از جدا کردن سر شهید از بدن به دست یکی از فرماندهان گروهک اجناد الشام و جسارت به سر این شهید بزرگوار بود و پس از آن بود که شهید حاج عبدالله اسکندری به سردار بی‌سر شهرت یافت.

وداع جانسوز با سردار اسکندری در منزل شهید + فیلم


در بهمن ماه سال ۱۳۹۳ مقبره نمادینی برای شهید مدافع حرم سردار بی‌سر حاج عبدالله اسکندری در گلزار مطهر شهدای دارالرحمه شیراز و در کنار مقبره شهید عباس دوران ساخته شد که در سال ۱۳۹۶ با حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه رونمایی شد.

در راستای پیگیری دستور شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر پیگیری ویژه مفقودین محور خان طومان، با عنایات الهی و تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی گروه تفحص، هویت پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم از استان‌های مازندران، البرز و فارس از جمله سردار اسکندری از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تایید شد و پیکرهای مطهر این شهدای والامقام به میهن اسلامی بازگشت.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار