عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مراسم عزاداری امام حسین (ع) در حرم شاه‌چراغ (ع) با حضور سه هزار نفر از قوم قشقایی انجام شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 09 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: مهدی نصیری اظهار کرد: با همکاری و همراهی نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز، هماهنگی سپاه فجر استان فارس، سپاه عشایر استان فارس و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط حدود ۳۲ هیئت قشقایی شهرستان شیراز با هم هماهنگ شدند و از میدان شهدای شیراز به سمت حرم مطهر احمدبن‌موسی (ع) به سوگواری سید و سالار شهیدان پرداختند.

وی ادامه داد: این مراسم در میدان شهدا با مرثیه‌خوانی آغاز شد و حرکت دسته‌ها در قالب هیئت واحد مذهبی ابوالفضل‌العباس (ع) قشقایی‌ها همراه با تشییع نمادین سردار شهید حاج عبدالله اسکندری به سمت حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) ادامه داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به حضور پرشور هیئت‌های مذهبی در شاه‌چراغ، گفت: سوگواری حسینی توسط عشایر شیراز در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی (ع) با حضور حدود سه هزار نفر از قوم قشقایی‌های سلحشور و همیشه در صحنه برگزار شد، این مراسم با همکاری ۳۲ هیئت مذهبی در شیراز برپا شد.

وی در خصوص ترویج فرهنگ آزادگی و شهادت، اضافه کرد: این مراسم هم‌زمان با تشییع پیکر پاک سردار شهید مدافع حرم عبدالله اسکندری در صحن حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی (ع) در شیراز برگزار شد و به نوعی تجدید میثاق عشایر با راه شهدای انقلاب اسلامی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار