فرمانده سپاه فجر استان فارس با صدور پیامی از حضور باشکوه مردم شیراز در آیین های تشییع و خاکسپاری پیکر پاک سردار شهید عبدالله اسکندری قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۰۶۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ 09 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سرتیپ پاسدار یدالله بوعلی تصریح کرد: سردار رشید اسلام؛ سردار بی سر، حاج عبدالله اسکندری در هودجی از نور بر شانه های مردم فارس در شیراز؛ سومین حرم اهل بیت (ع) تشییع شد؛ .

در این پیام آمده است: امروز، شیراز؛ شهیدی را به تشییع برخاست که کروبیان عالم بالا در انتظار رسیدنش، سر از پای نمی شناسند.
فرمانده سپاه فجر فارس خاطر نشان کرد: بی تردید این وداع عاشورایی و شگفت انگیز که برخاسته از ایمان و اعتقاد مردم فارس و شیراز از این شهید والامقام است؛ دلالت بر عیار ممتاز هوشمندی و قدرشناسی این ملت از مجاهدان خود دارد.
سردار بوعلی افزود: فارس؛ باردیگر، دین خود را به اسلام ادا کرد، حضوری اینچنین که برخاسته از عشقی سترگ و شکوهمند است را چگونه میتوان توصیف نمود و از آن تقدیر کرد.

 

در ادامه این پیام خطاب به مردم استان فارس آمده است: قدرشناسی تان مبارک باد که حضور حاج عبدالله اسکندری را در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و گردنه ها و گرداب ها از یاد نبردید.

این پیام می‌افزاید: به پاس آنچه که امروز مردم فارس و شیراز در تشییع ملکوتی و الهی سردار بی سر شهید حاج عبدالله اسکندری آفریدند، از جان و دل سپاسگزارشان هستیم که فریاد آگاهانه امروزشان؛ پرچم برافراشته حریم آل الله را برافراشته تر کرد و پرچم سرخ حسین بن علی(ع) را بر بام فلک به اهتزاز در آورد.

تشییع باشکوه شهید اسکندری جلوه‌ای از روحیه عاشورایی مردم فارس است

فرمانده سپاه فجر فارس همچنین در حاشیه آیین تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر سردار شهید اسکندری در شیراز با بیان اینکه امروز شهید اسکندری مایه سربلندی و مباهات خطه فارس شده است، گفت: تشییع باشکوه این شهید در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و با حضور گسترده مردم مومن بخصوص نسل جوان جلوه ای از روحیه عاشورایی مردم فارس است.

سردار بوعلی با بیان اینکه راه شهدا همان مسیر سعادت در دنیا و آخرت است، گفت: شهدا و به ویژه شهدای مدافع حرم گواه استمرار فرهنگ حسینی و شهادت هستند و حماسه آفرینی آنان هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.
فرمانده سپاه فجر ادامه داد:شهدا و به ویژه شهدای مدافع حرم گواه استمرار فرهنگ حسینی و شهادت هستند و حماسه آفرینی آنان هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.
وی با پاسداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهدای مدافع حرم و بخصوص سردار شهید حاج عبدالله اسکندری نماد انقلابی گری و ولایتمداری هستند که عمر با عزت خود را در این مسیر طی کردند.

سردار شهید عبدالله اسکندری متولد سال ۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز به «سردار بی‌سر» شناخته می‌شود. وی خردادماه سال ۱۳۹۳ در جریان دفاع از حرم‌های مطهر در محور حلب سوریه به شهادت رسید و پیکر پاک وی پس از هشت سال از شهادت به همراه جمعی از شهدای حرم به تازگی در منطقه خان طومان تفحص و پس از بازگشت به میهن در شهرهای مشهد مقدس و تهران و بسیاری از شهرهای استان فارس تشییع شد.
پیکر پاک این شهید دوشنبه هفدهم مردادماه 1401 همزمان با روز عاشورا در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار