سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جهرم با اشاره به آغاز فصل برداشت لیمو ترش در این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۴۰ هزار تن محصول از باغ‌های مرکبات شهرستان جهرم تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر شود.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ 12 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمدحسن زمانی افزود: از مجموع ۱۶ هزار هکتار باغ مرکبات شهرستان جهرم بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار به کشت لیموترش اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: از رقم‌های مهم تولید لیموترش در شهرستان به رقم‌های لیموترش محلی (لیموی آب لیمو) و لیمو پرشین می‌توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان جهرم قطب مهم تولید این محصول در سطح استان و کشور است، اظهار کرد: بیش از ۱۰ درصد لیمویی تولیدی از باغات شهرستان جهرم جهت تازه خوری به بازار عرضه می‌شود و بقیه برای آبگیری (شامل لیموترش محلی) و همچنین سورت، بسته‌بندی و نگهداری در سردخانه (شامل لیمو لیسبون) به منظور صادرات به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

این مقام مسئول افزود: برداشت لیمو ترش در شهرستان جهرم از اواخر تیرماه با برداشت لیمو پرشین آغاز و با برداشت لیمو لیسبون در اواخر آبان‌ماه پایان می‌پذیرد.

زمانی تصریح کرد: لیموترش شهرستان علاوه بر تأمین نیازهای داخلی بیشتر به کشورهای اروپایی، اوراسیا و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.



برچسب ها: برداشت ، لیمو ترش ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار