امام جمعه شیراز گفت: مدعیان و یاوه‌گویانی که شان شهدای مدافع حرم را زیر سوال بردند؛ همدست داعش‌اند و جامعه با بصیرت و با حضور در میدان تو دهنی محکم به اینها خواهند زد.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ 12 August 2022

تابناک فارس  به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تشکر از برگزاری مراسم عزاداری در دهه اول محرم اظهارداشت: با وجود همه زحماتی که کشیده شده اما درباره روضه‌خوانی امام حسین(ع) در یک مورد کم توجهی شده و آن این است که روز عاشورا امام حسین (ع) شهید شده اما سه روز و سه شب بدن نازنینش روی زمین بوده و روز 13 محرم؛ روز دفن شهدا است وقتی عزیزی از ما فوت شود مراسمات از زمان دفن است که نسبت به پاره‌های جگر پیغمبر نیز این باید مراعات شود.

وی با اشاره به حرکت دسته‌های عزاداری در روز 13 محرم در شیراز گفت: شیراز مسائلی درون خود دارد که جزء فرهنگ شیراز است؛ بایستی هیئات، منبری‌ها و صاحبان مجالس و محافل این نکات را یادآوری کنند و روز 13 محرم که روز دفن شهدا هر سال این سنت ادامه پیدا کند.

امام‌ جمعه شیراز با اشاره به منع عزاداری در برخی از نقاط دنیا افزود: مقر اصلی تشییع ایران اسلامی است باید این مقر را محکم نگه داریم و در این راه حمایت از نظام اسلامی و حمایت از کسانی که در این نظام زحمت می‌کشند واجب دینی است چراکه اگر محوریت ایران لطمه‌ای بخورد، دیگر نقاط اسلامی نیز لطمه می‌بینند؛ شما عمود قدرت اسلام و تشییع هستید این سنت‌ها با جدیت باید حفظ شود.

آیت‌الله دژکام با تشکر از مردم شیراز در تشییع باشکوه شهید اسکندری عنوان کرد: مدعیان و یاوه‌گویانی که شان شهدای مدافع حرم را زیر سوال بردند؛ همدست داعش هستند و جامعه با بصیرت و با حضور در میدان تو دهنی محکم به اینها خواهند زد.

 

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه در هفته آینده روز مقاومت اسلامی پیش رو است، تصریح کرد: قدرتمندی جبهه مقاومت اسلامی در این ایامی که گذشت اثبات کرد اسرائیل توان مقابله حتی با یک گروه مبارز از مجموعه مقاومت را ندارد‌ چراکه مدعی شده بود در این حمله اخیر نه‌ کاری به کرانه غربی دارد و نه نوار غزه اما پس از 3 روز اعلام آتش بس کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به گروه جهاد اسلامی گفت: رهبری فرمودند مقاومت اثبات کرد که هر بخش از جبهه مقاومت امروز آنقدر قدرتمند شده که به تنهایی می‌تواند بینی اسرائیل را به خاک بکشد این قدرتمندی در مجموعه مقاومت ایجاد شده و امیدواریم که به نابودی اسرائیل و پیروزی مسلمانان بشود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار