آیت الله دژکام گفت: ۱۳ محرم به عنوان روز دفن شهدا باید در فرهنگ غنی مذهبی شهر شیراز مورد توجه و تاکید قرار بگیرد و هر سال شاهد انجام عزاداری در این روز در سومین حرم اهل بیت (ع) باشیم.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ 12 August 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت الله «لطف الله دژکام» در خطبه ‌های نماز جمعه شیراز گفت: عزاداری محرم را یک مستحبی فرض نکنید زیرا اظهار ولایت به اهل بیت (ع) واجب است و باید مجالس عزا را قدر بدانیم زیرا موجب محبت به اهل بیت (ع) و توجه به ولایت پذیری می شود.

 

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: به فرموده پیامبر (ص)، امام علی (ع) را بر همه باید تفضیل بدهید و هیچ کس قابل قیاس با وجود امام علی (ع) نیست.

 

وی اضافه کرد: خدا به خاطر وجود اهل بیت (ع) به خلائق روزی می دهد و اهل بیت (ع)، بیهودگی عالم را به معناداری تبدیل می کنند و آنهایی که مقام امام علی (ع) و افضلیت ایشان نسبت به بقیه را انکار کنند، مورد غضب الهی قرار می گیرند.

 

امام جمعه شیراز تاکید کرد: علت جدا کردن دین از حکومت این بود که محور دینداری و عدالت را از امام علی (ع) دور کردند اما پذیرفتن ولایت امام علی (ع)، موجب خیر دنیا و آخرت است و همان راه راست به شمار می رود که بشریت را نجات می دهد.

 

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با قدردانی از برگزاری مراسم سوگواری حسینی گفت: تلاش هیئات مذهبی فارس در برگزاری این مراسم سوگواری قابل تقدیر است و شاهد ادای وظیفه خوبی به اهل بیت (ع) در سومین حرم اهل بیت (ع) در این ایام بودیم و علما و روحانیون نیز در کنار مردم بودند.

 

وی ادامه داد: از مداحان اهل بیت (ع) عزیز و افرادی که نذر داشتند و ادا کردند و واقفانی که نیستند اما موقوفات آنها کار می کند و مردم از وقف آنها بهره می برند نیز قدردانی می کنیم.

 

آیت الله دژکام اضافه کرد: روز عاشورا، امام حسین (ع) شهید شد اما سه روز و سه شب پیکر مطهرشان روی زمین بود و 13محرم روز دفن شهداست و باید این سه روز را در مراسم سوگواری خود در نظر داشته باشیم و روز گذشته شاهد سینه زنی هیئات متعددی در مسیر بین حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت ابراهیم ابن موسی (ع) بودیم که قابل قدردانی است.

 

وی تصریح کرد: 13 محرم به عنوان روز دفن شهدا باید در فرهنگ غنی مذهبی شهر شیراز مورد توجه و تاکید قرار بگیرد و هر سال شاهد انجام عزاداری در این روز در سومین حرم اهل بیت (ع) باشیم.

 

امام جمعه شیراز افزود: مردم شیراز در روز عاشورا در تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید «عبدالله اسکندری»، شهید بی سر مدافع حرم با شکوه فراوانی حضور یافتند و عاشورایی دیگر را به تصویر کشیدند.

 

وی تاکید کرد: هفته آینده روز «مقاومت اسلامی» را در پیش داریم و برای پیروزی این جبهه دعا می کنیم و به تمامی شهدای این جبهه درود می فرستیم و شاهد قدرتمندی جبهه مقاومت اسلامی در ایام اخیر بوده ایم.

 

امام جمعه شیراز گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مقاومت اثبات کرد که هر بخش از جبهه مقاومت امروز آنقدر قدرتمند شده که می تواند نابودی رژیم اشغالی و پیروزی مسلمانان را رقم بزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار