خطیب جمعه کوار: فرهنگ عاشورایی و انقلابی بیمه‌کننده‌ی جامعه و سد محکمی در برابر دشمنان و یک پناهگاه استوار برای همه مظلومان در همه جهان می‌باشد از همه هیئت‌ها همه جوانان و همه مردم عزیزی که به رونق عزاداری در دهه اول محرم کمک کردند و از همه عزیزانی که با انجام نذر از عزاداران حسینی پذیرایی کردند از همه موکب دارانی که به رونق و شکوه عزاداری ماه محرم افزودند سپاس‌گزاری و قدردانی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 13 August 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام‌ مجید گشول در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان کوار در خطبه اول به بررسی اهداف مشترک قیام حسینی و قیام مهدوی پرداخت و اظهار داشت: سیره‌ی حضرت مهدی(عج)، همان سیره‌ی امام حسین (ع) است و برای شناخت انتظار و مهدویت، نخست باید امام حسین(ع) را شناخت و با آرمان های او آشنا شد.

خطیب جمعه کوار گفت: اهداف امام حسین(ع) از قیام عـاشورا، عـدالت خواهی و مبارزه با ظلم و ستم و امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امور امت بود، ولی بخاطر خیانت مردم و جبهه نفاق، این اهداف به فرجام نرسید، اما حضرت مهدی(عج) از طرف خداوند بـه عـنوان منتقم خون حسین بن علی(ع) و شهدای کربلا و همه ی مظلومان عالم، با قیام خود، اهداف ناتمام جدش را به اتمام خواهد رساند، و عدالت اجراء و سنت نبوی احیاء خواهد شد.

وی در خطبه دوم بعد از توصیه به تقوا به ویژه تقوای اجتماعی و فرهنگی افزود: سرمایه ی فرهنگی و اجتماعی هر کشور جوانان هستند. جوان ماندن جمعیت یک ضرورت است. حفظ و تداوم نسل یک فریضه ی اجتماعی و ملی است.

حجت الاسلام گشول ضمن با شکوه خواندن عزاداری‌های دهه اول محرم عنوان کرد: عزاداری در قالب سینه‌زنی، زنجیرزنی، مرثیه‌خوانی، سخنرانی، برگزاری نمایشگاه‌های صحنه‌های واقعه عاشورا و کارهای گوناگون فرهنگی که در دهه محرم انجام شد نشان داد مردم غیور و سلحشور هرگز نخواهند گذاشت مجالس حسینی کم‌رونق شود و راه و اهداف سیدالشهدا را دنبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: فرهنگ عاشورایی و انقلابی بیمه‌کننده‌ی جامعه و سد محکمی در برابر دشمنان و یک پناهگاه استوار برای همه مظلومان در همه جهان می‌باشد از همه هیئت‌ها همه جوانان و همه مردم عزیزی که به رونق عزاداری در دهه اول محرم کمک کردند و از همه عزیزانی که با انجام نذر از عزاداران حسینی پذیرایی کردند از همه موکب دارانی که به رونق و شکوه عزاداری ماه محرم افزودند سپاس‌گزاری و قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه کوار افزود: از همه عزیزانی که برای تامین امنیت تلاش کردند نیروی انتظامی اطلاعات بسیج شورای تامین تشکر می‌کنیم از همه عزیزانی که در دهه محرم فضاسازی کرده‌اند که مردم عزیز چه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها چه فعالان فرهنگی از همه اصناف و اقشار و نهادها و ارگان‌ها و همه عزیزانی که برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن دهه اول محرم کمک و تلاش کردند قدردانی و سپاس‌گزاری می‌کنیم.

حجت الاسلام گشول گفت: تشییع باشکوه و دیدنی پیکر مطهر شهید سردار حاج عبدالله اسکندری در عصر تاسوعا در کوار نشان داد مردم غیور و سلحشور و انقلابی شهرستان کوار به راه انقلاب و راه شهدا متعهد و پای‌بند هستند و پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی و حامی راه شهدا هستند و خواهند بود.

وی بیان نمود: جوشش خون شهید سردار بی‌سر حاج عبدالله اسکندری باعث شد در اقصی نقاط استان و کشور یک حماسه ماندگار به وجود بیاید و راه و یاد شهدا دوباره زنده شود و عطر شهادت فضای کشور و استان فارس را معطر گرداند جا دارد از همه عزیزانی که برای برگزاری این تشییع باشکوه و عزت‌آفرین تلاش کردند چندین روز تلاش پیگیر انجام داده‌اند و از حضور چشمگیر مردم عزیز و سلحشور قدردانی و سپاس‌گزاری شود.

خطیب جمعه کوار با اشاره به اتفاقات سیل اخیر در شهرستان عنوان کرد: کشاورزان عزیزی که در جریان بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر آسیب دیدند کشاورزان عزیزی که زمین ها و محصولات آنان در زیر گل فرو رفت و دچار ضرر و زیان شده‌اند باغدارانی که بر اثر بارش سیل‌آسای باران دچار آسیب و ضرر شده‌اند نیاز به تسهیلات و حمایت جدی دارند امیدواریم حضور نماینده مجلس و معاون باغداری وزیر جهاد کشاورزی بتواند گره‌گشا باشد و مردم در صحنه عمل و روی زمین حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جدی مجلس و دولت را شاهد باشند و مشکلات آنان کاهش یابد و برطرف شود.

حجت الاسلام گشول با بیان سخنرانی حجت الاسلام سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز عاشورا که گفت بود «تنها راه آزادسازی فلسطین مقاومت است» اظهار داشت: جمعه گذشته، رژیم صهیونیستی بار دیگر نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد. این حملات سه روز ادامه داشت و مقاومت فلسطین با موشکباران سرزمین‌های اشغالی، این رژیم را مجبور به آتش‌بس کرد.

وی ادامه داد: جهاد اسلامی و گروه‌های مقاومت به‌دنبال این حملات سرزمین‌های اشغالی را موشکباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تا پیش از اجرایی‌شدن آتش‌بس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی ۵۶ ساعت درگیری نزدیک هزار فروند موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است که یکی از شکست‌های رژیم غاصب، شکست مفتضحانه‌اش در شکست‌ناپذیر جلوه دادن گنبد آهنین بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار