مسئولان سیستم سلامت و صاحبنظران این بخش، مهمترین دلیل تداوم روند افزایشی و ایجاد موج جدید کووید-۱۹ را، کاهش میزان حساسیت مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی دانسته و کم شدن اقبال به انجام یا تکمیل چرخه واکسیناسیون را نیز در این زمینه مد نظر قرار داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ 13 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مسئولان سیستم سلامت و صاحبنظران این بخش، مهمترین دلیل تداوم روند افزایشی و ایجاد موج جدید کووید-۱۹ را، کاهش میزان حساسیت مردم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی دانسته و کم شدن اقبال به انجام یا تکمیل چرخه واکسیناسیون را نیز در این زمینه مد نظر قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، براساس آخرین اطلاعات آماری منتشر شده در خصوص وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کشور طی بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ مرداد، وضعیت استان‌های مختلف کشور در شاخص‌های مربوط به شیوه‌نامه‌های بهداشتی شرایط شیوع کرونا یعنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب اماکن عمومی و رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی بررسی شده است.

براساس این گزارش که در آن، ضمن تائید افت محسوس حساسیت شهروندان سراسر کشور نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاثیر رعایت این مفاد این شیوه نامه در توقف آمار صعودی و کاهش موارد ابتلا و بستری و فوت، مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، براساس آمارهای قید شده در این مطالعه، وضعیت فارس در اکثر شاخص‌ها، پائین‌تر از میانگین کشوری تعیین شده است.

فارس از نظر رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی، با ۴۵.۲۸ درصد یک پله بالاتر از میانگین کشور قرار گرفته اما در رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی، با ۴۵.۷۱ درصد پائین‌تر از میانگین کشوری است.

براساس این اطلاعات آماری، میانگین استفاده از ماسک در کشور ۲۲.۶۴ درصد اعلام شده که جایگاه فارس با ۱۸.۸۴ درصد، بسیار پائین‌تر از این میانگین است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که فارس در رعایت فاصله گذاری اجتماعی با ۲۳.۱۳ درصد، پائین‌تر از میانگین کشوری که ۲۹.۲۹ درصد ذکر شده است، قرار دارد.

در این گزارش آماری، میزان رعایت موارد مد نظر در شیوه‌نامه‌های بهداشتی ویژه شرایط شیوع کرونا در اماکن و مشاغل مختلف نیز ذکر شده است.

باید توجه داشته که این گزارش آماری مربوط به بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ مرداد امسال است.

به گزارش ایسنا، با مد نظر قرار دادن اطلاعات ذکر شده در این گزارش آماری، می‌توان نسبت به برنامه‌ریزی مطلوبتر برای توقف روند رو به رشد ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار