جعفرپور با تاکید بر اینکه حداقل باید بیش از 2 فرزند خانواده ها داشته باشند، که موضوع جوانی جمعیت روی دهد، تاکید کرد: بحث فرزندآوری، بیشتر فرهنگی است تا اینکه اقتصادی باشد.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ 14 August 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «علی محمد جعفرپور» در جمع خبرنگاران گفت: رسانه ها مسئله مطالبه گری را بین مردم فرهنگ سازی کنند.

مدیر کل بیمه «سلامت» استان فارس با اشاره به اینکه سه سال است که بیمارستان های خصوصی از ثبت قرارداد با بیمه «سلامت» سرباز می زنند، گفت: بیمارستان های خیریه «کوثر» و «مسلمین»، با ما قرارداد دارند.

وی با اشاره به اینکه طرح جوانی جمعیت در دستور کار نظام و بیمه سلامت قرار دارد، افزود: چند سال آینده کشور رو به پیری می رود و میانگین سنی 34 سال است.

جعفرپور با تاکید بر اینکه حداقل باید بیش از 2 فرزند خانواده ها داشته باشند، که موضوع جوانی جمعیت روی دهد، تاکید کرد: بحث فرزندآوری، بیشتر فرهنگی است تا اینکه اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی در کشور اتفاق رخ داد و قیمت 55 درصد داروها 60 درصد افزایش یافت، اظهار کرد: 80 درصد داروها تا رقم بیشتری و مابقی که خیلی کمتر است بیش از 120 درصد افزایش یافته و این اتفاق به خاطر کاهش قاچاق دارو است.

جعفرپور با اشاره به اینکه هزینه ها شناسنامه دار شده و قابل مطالبه است، اضافه کرد: کل جمعیت تحت پوشش استان 2 میلیون و 690 هزار نفر است و بیش از هفت هزار نفر بیمار خاص تحت پوشش این مجموعه هستند.

وی با اشاره به اینکه نازایی در طرح بیمه ها نبود و از سال گذشته این موضوع به تعهدات آنان اضافه شد، افزود: هزینه های بیشتری در حوزه نازایی پرداخت می کنیم و 950 میلیون تومان پول داروهایی که برای حوزه نازایی تخصیص داده ایم که این رقم از آبان 1400 تاکنون پرداخت شد است.

جعفرپور با یادآوری این مطلب که زنان باردار تا 2 سال و کودک تا پنج سالگی به صورت رایگان در بیمه «سلامت» بیمه می شوند، افزود: در پوشش بیمه ای از اول 1400 اعلام کردیم که همه برای بیمه «سلامت» ثبت نام کنند، بعد از سه ماه آزمون وسع در نظر گرفته می شود هنوز 6 ماه است آزمون وسع انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه وقتی ما با پزشک قرارداد می بستیم ماهیانه با درمانگاه حساب می کرد و هزینه ها کمتر می شد، اضافه کرد: الان اعتراض است که با درمانگاه قرارداد به صورت 30 – 70 ببندیم و این باعث می شد ایراداتی به طرح پزشک خانواده وارد می شد و این طرح 30 – 70 در زمان غیر حضور پزشک خانواده اجرا می شده است.

مدیر کل بیمه «سلامت» استان فارس با یادآوری این مطلب که داروخانه فروش آزاد ندارند و ترجیح می دهند بیمه ای بفروشند تا ارز ترجیحی بگیرند، افزود: تمامی پزشکان نسخه نویسی الکترونیکی دارند و برخی پزشکان هنوز مقاومت می کنند و روی کاغذ می نویسند.

وی با اشاره به اینکه 130 داروخانه به تعداد آن اضافه شد و مجموع آن به بیش از 700 داروخانه طرف قرارداد رسید، اظهار کرد: در سال 1400 اگر پولی باقیمانده باشد برای رفع اشکالات است.

وی با اشاره به اینکه در سال 1401 در بخش دارو مطالبات تیرماه را پرداخت کردیم، اضافه کرد: در بخش بیمارستان ها مطالبات تا اردیبهشت ماه پرداخت شده است و دلیل این فاصله به خاطر اینست که بیمارستان ها هنوز مطالب را درون سامانه وارد نکرده اند و در بخش پزشک خانواده تا سه ماه اول پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه دوستان ما در محلات کمتربرخوردار مستقر شدند و تبلیغ و اسم نویسی کردند، اضافه کرد: گاهی بیمه شده ای داریم که خودشان اطلاع ندارند که باید به سیستم ما مراجعه کنند و اطلاعات خود را بروز کنند.

برچسب ها: بیمه ، بیمه سلامت ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار