مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: خیرین فارس طی سال جاری بیش از ۴۹ میلیارد تومان در حوزه درمان، بهداشت و سلامت کمک کردند.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 14 August 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: دکتر علی اکبر رامجردی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۲۱ ساله مجمع خیرین تأمین سلامت فارس ابراز داشت: امسال با همراهی معتمدین استان و پنج نفر از رؤسای ادوار دانشگاه و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خیرین نیک اندیش فارس وارد بیست و دومین سال فعالیت مجمع شدیم.

وی با اشاره به اینکه این مجمع یک تشکیلات فرد محور نیست و با نظارت و حضور خود خیرین در حال فعالیت است تصریح کرد: حضور و فعالیت خود خیرین در مجمع اطمینان خاطر مردم و خیرین را تأمین می‌کند. این مجمع ابتکاری از استان فارس بود که با تأیید و سفارش رهبری در کل کشور فراگیر شد و همه خیرین استان در فراگیری آن ماجور خواهند بود.

رامجردی با تاکید براینکه حفظ نیات خیرین برای ما اهمیت زیادی دارد، افزود: ما با تدوین و انعقاد تفاهم‌نامه ها این مهم را ساماندهی می‌کنیم. بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تفاهم نامه تاکنون به ثمر نشسته و۷۰ پروژه در حال اجرا داریم که حاصل این تفاهم نامه هاست و حداکثر تا دو سال آینده وارد مدار خدمت رسانی می‌شود.

مدیر عامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس ۶ مورد اهدای ملک ،۱۴ مورد حمایت از پروژه‌های عمرانی و۷ مورد حمایت از تأمین تجهیزات را از جمله فعالیت‌های مجمع در سال جاری برشمرد و گفت: در طول سال جاری کمک خیرین در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه بود. بیش از ۴۹ میلیارد تومان در قالب ۳ تفاهم نامه همکاری داشتیم. علاوه بر آن بیش از ۱۲۰۰ بیمار نیازمند به ارزش یک میلیارد تومان مورد حمایت خیرین قرارگ رفتند و ۱۰۹ دانشجو و دستیار پزشکی با یک میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه مورد حمایت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ۶۴ پروژه عمرانی خیرساز در دست اجرا داریم که بعد از اتمام این پروژه‌ها تعداد پروژه‌های خیرساز در مجمع خیرین سلامت استان به ۷۱۵ پروژه خواهد رسید که این پروژه‌ها باعث ایجاد سطح قابل قبولی از زیرساخت‌های عمرانی حوزه سلامت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مجمع خیرین در اکثر پروژه‌های اجرایی راهنماست و مجری کار نیست ابراز داشت: اجرای کار توسط خیرین کار را بهتر و سریع‌تر پیش می‌برد و باعث جلب اعتماد خواهد بود به این ترتیب یک همکاری دقیق بین مردم و خیرین و سیستم رسمی سلامت برقرار شده است.

اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است

مدیر عامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس اعلام کرد: امسال اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است. در حال حاضر ۷ پروژه داریم که راکد نیستند اما نیاز به سرعت بالاتر و حمایت بیشتر خیرین دارند دو پروژه نیز نیاز به تصمیم‌گیری در حوزه دولتی دارند سه تا از این پروژه‌ها بیمارستانی هستند که مهمترین آن بیمارستان حضرت رسول اعظم هست در طول همین چند ماه گذشته بیش از ۱۵ میلیارد تومان توسط خیرین به آن تزریق شده اما چون کار سنگین است نیاز به حمایت بیشتری دارد که حداقل امسال بتوانیم از ۴۰ تخت دیالیز آن مجموعه رونمایی کنیم.

وی پروژه بیمارستان سرطان جنوب، توسعه بیمارستان کوثر و بیمارستان چمران را از دیگر پروژه‌هایی که چشم انتظار حمایت خیرین هستند برشمرد و گفت: شاید با همراهی خیرین در دهه فجر توسعه بیمارستان چمران به بهره برداری برسد توسعه درمانگاه تخصصی شهید چمران هم بعداز دو سال رکود از مدتی قبل فعال شده و حدودسه سال زمان می‌برد.توسعه بیمارستان حضرت زینب چندسال راکد بوده امسال فعال سازی آن را با همراهی خیرین و دانشگاه در دستور کارداریم. همچنین بیمارستان سرطان جنوب با زیربنایی بیش از ۱۸۸ هزار متر یکی از بزرگترین پروژه‌های بیمارستانی کشور و خاورمیانه خواهد شد. این پروژه در پنچ بلوک طراحی شده و بلوک اول بالای ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان دراین پروژه با کمک خیرین و هیأت امنای بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی، سینا هزینه شده است. بعد از اتمام در جنوب کشور و منطقه خلیج فارس منشأ خدمات بسیاری خواهد بود.

رامجردی در خصوص ارزش تفاهم نامه‌های مجمع نیز توضیح داد: برخی تفاهم نامه‌ها ۲۰ سال قبل شکل گرفته عددی که در زمان اجرا انجام شده تا کنون بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است ولی ارزش کارهایی که در طول این ۲۰ سال انجام شده در حال حاضر بیش از ده‌ها هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی افزود: ساخت بیش از ۱۸ اقامتگاه همره بیمار در سطح استان از جمله خدمات مجمع خیرین سلامت فارس است که در کشور الگو شده است. بزرگترین واحد اقامتگاهی ما نیز اقامتگاه همراه بیمارمرکزی کنار بیمارستان شهید فقیهی شیراز است که نیاز به تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی دارد. بخش حمایت از بیماران نیازمند را باید تقویت کنیم.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص جای خالی حمایت قوی از بیماران نیازمند با توجه به افزایش هزینه‌های دارو و درمان نیز تصریح کرد: حمایت از بیماران نیازمند موضوعی است که جنبه‌های مختلف دارد و کمتر از پروژه‌های عمرانی و تأمین تجهیزات مورد توجه خیرین قرارمی‌گیرد. یکی از جنبه‌های مهم شناسایی و اولویت بندی نیازهای بیماران است. حجم این نیازها هم اعتبارات بسیار زیادی نیاز دارد با توجه به اینکه هزینه‌های دارو و درمان نسبت به قبل افزایش پیدا کرده علیرغم اینکه دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های دولتی و بیمه‌ها حمایت می‌کنند ولی هزینه دارو درمان و هزینه‌های جانبی مثل اسکان و تغذیه فشار زیادی به بیماران تحمیل می‌کند. مجمع خیرین طی این سال‌ها دفتر حمایت از بیماران در ساختمان شماره دو علوم پزشکی ایجاد کرده به نام مؤسسه مهر حضرت زهرا و سالانه ۴ تا ۵ میلیارد تومان مساعدت قرض الحسنه یا بلاعوض به بیماران نیازمند می‌دهد. قبول داریم که باتوجه به حجم نیازها این قسمت از کار ما باید تقویت شود. این صندوق حمایت از بیماران بیش از ۱۵ سال سابقه دارد. ما برنامه ریزی کردیم باتوجه به اینکه نیازهای عمرانی ما کمتر شده خیرین را به سمت حمایت از بیماران و اداره مراکز درمانی‌سوق دهیم. امسال یک صندوق حمایتی هم در رابطه با دانشجویان راه انداختیم.

وی در پاسخ به مشکلات بیماران در ارتباط با دفاتر مددکاری بیمارستان‌ها نیز گفت: راهکارهای مربوط به نحوه تخفیف و فعالیت مددکاری بیمارستان‌ها را می‌شود در جلسه با معاونت درمان بررسی و چاره جویی کرد.

برچسب ها: خیرین ، خیرین سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار