معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: نگرانی ما گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال است چون تکمیل واکسیناسیون این گروه سنی طبق انتظارات پیش نرفته است.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 15 August 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان:  «محمدجعفر محبی» در جلسه کمیته برون بخشی برنامه ارتباطات خطر و مشارکت های اجتماعی (RCCE) كه در اداره آموزش پرورش شهرستان جهرم برگزار شد، گفت: با توجه به حضوری بودن مدارس در سال تحصیلی جدید و وجود بیماری کرونا، حفظ سلامتی دانش آموزان، معلمان و خانواده های دانش آموزان از مسائل مهمی است که وزارت بهداشت بر آن تاکید داشته و هدفمان این است که بتوانیم با همکاری اداره آموزش و پرورش این مهم را در شهرستان جهرم محقق کنیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه در راستای این موضوع بحث «سفیران سلامت» دانش آموزی و مراقبین سلامت می تواند بسیار کمک کننده باشد، افزود: کووید ۱۹، بیماری است که در جامعه خواهد ماند و تنها راه برای کنترل شیوع آن در مدارس و حفظ سلامتی گروه دانش آموزان پیشگیری و آگاه سازی است که در این زمینه انجام باید بگیرد.

 

به گفته وی نقش «سفیران سلامت» دانش آموزی بسیار مهم بوده و هر دانش آموز نماینده ای است که با انتقال آموزه های خود به خانواده می تواند تاثیر زیادی در کنترل بیماری داشته باشد.

 

محبی خاطرنشان کرد: نگرانی ما در مورد مدارس شهری بيشتر از روستايی است زیرا در روستاها ثابت شده که به خاطر حضور بهورزان به عنوان مراقبین سلامت، آگاه سازی به صورت مطلوب انجام می شود و همکاری ۲سویه بین خانواده های روستایی و مراقبین سلامت صورت می گیرد.

 

وی گفت: برای کنترل بیماری کووید۱۹ در سال تحصیلی جدید در بین دانش آموزان، رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار موثر بوده و مدارس می بایست نسبت به تهویه هوای کلاس ها توجه ویژه داشته باشند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم خاطرنشان کرد: در سال گذشته واکسیناسیون گسترده در کشور باعث شد موارد ابتلای بیماری کاهش یابد اما این نکته حائز اهمیت است که بیماری کووید ۱۹ قابل پیش بینی نیست و این امکان وجود دارد كه با توجه به تجمعات و بازگشایی مدارس وارد پیک دیگر بیماری در پاییز امسال شویم.

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استقبال خوبی در امر واکسیناسیون داشته اند، اظهار کرد: ۹۰ درصد از این گروه سنی نوبت اول واکسن و ۷۷ درصد از آنها نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: نگرانی ما گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال است چون تکمیل واکسیناسیون این گروه سنی طبق انتظارات پیش نرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در کودکان می تواند بسیار پر خطر باشد، گفت: تاکید ما این است که خانواده ها پیش از شروع سال تحصیلی جدید نسبت به تکمیل واکسیناسیون فرزندانشان هر چه سریع تر اقدام کنند.

 

محبی اضافه کرد: در یک ماه باقی مانده به پایان تابستان و نزدیک شدن به مهرماه تشویق مدارس و معلمان به امر واکسیناسیون برای این گروه سنی می تواند موثر واقع شود.

 

وی با اشاره به اینکه در پيك هفتم، ۴۵ درصد از نمونه ها مثبت می شود، تصریح کرد: آمار نمونه های منفی کاذب هم رقمی نسبتا بالایی دارند و اکثر مبتلایان علامت دار هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: تکمیل واکسیناسیون و دریافت دز یادآور در بالا بردن ایمنی افراد بسیار تاثیرگذار است.

برچسب ها: کرونا ، دانش آموزان ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار