مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: متخلفان ۶۳ پرونده دریافت هزینه بیش از میزان مصوب تعرفه خدمات درمانی از بیماران در شعب تعزیرات حکومتی استان مجازات شدند.
کد خبر: ۱۰۶۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ 15 August 2022

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس در مطلب ارسالی روز دوشنبه از قول غلامرضا سالاری افزود: موضوع این پرونده ها اخذ وجه اضافه از بیماران بابت ویزیت و یا عمل های جراجی بوده که بعد از بررسی در کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی ، به تعزیرات حکومتی استان ارسال و رسیدگی شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس یادآور شد:‌ بر اساس قانون، دریافت بیش از میزان مصوب تعرفه در خدمات درمانی تخلف است و مردم می توانند در صورت مشاهده این تخلفات ، موضوع را به دانشگاه علوم پزشکی گزارش کنند.
سالاری اضافه کرد: قانونگذار مجازات جریمه نقدی از ۲ تا ۱۰ برابر اضافه دریافتی از بیماران، توبیخ کتبی و درج در پرونده را به عنوان مجازات عدم رعایت تعرفه های درمانی در نظر گرفته که بر اساس مصوبه اخیر سران قوا، میزان این مجازات ها افزایش پنج برابری داشته است.
سالاری از جریمه نقدی ۱۲ میلیارد ریالی متخلفین این پرونده ها خبر داد و اظهار داشت : علاوه بر جریمه نقدی، میزان اضافه دریافتی نیز به شاکیان برگردانده شده و در مواردی نیز محکومیت درج در پرونده صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار