از اولتیماتوم استاندار فارس برای تعیین مسؤولیت کمربندی شیراز ۲ ماه گذشت اما باز هم از اقدامی توسط شهرداری در این نقطه پرحادثه ترافیکی که ماهانه به طور متوسط ۴.۵ نفر کشته می‌دهد، خبری نیست!
کد خبر: ۱۰۶۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷ 15 August 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حدود ۲ ماه پیش بود که پس از کش و قوس‌های بسیار درباره مسئولیت کمربندی شیراز ما بین شهرداری و راهداری، استاندار فارس رسما در جلسه‌ای مسئولیت کمربندی جنوبی را به شهرداری شیراز واگذار کرد، تکلیفی که انگار شهرداری قصد تن دادن به آن را ندارد!

ماجرای مدیریت کمربندی شیراز که بر اساس آمارهای مطرح شده ماهانه به طور متوسط ۴‌/۵ نفر کشته می‌دهد، همواره محل بحث بوده و هست.

از دستور دادستان مبنی‌بر تقسیم ۵۰ درصدی مسئولیت میان این دو دستگاه گرفته تا انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با مسئولیت ۴۰ به ۶۰ (شهرداری و راهداری) که شورای شهر از امضای آن سر باز زد.

در نهایت با کش‌دار شدن اوضاع و نابسامانی کمربندی شیراز و افزایش میزان تصادفات، استاندار فارس در جلسه‌ای اعلام کرد که از اول تیرماه مسئولیت کمربندی شمالی به عهده راهداری و مسئولیت کمربندی جنوبی به عهده شهرداری است.

امروز حدود ۲ ماه از این موضوع می‌گذرد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد شهرداری شیراز که البته طی یک ماه اخیر به دلیل خداحافظی شهردار از سمت خود با چالش‌هایی رو به رو بوده همچنان هیچ اقدامی در راستای ایمن‌سازی و سامان‌دهی کمربندی انجام نداده است.

 

مشکلات حقوقی و تملیکی بسیاری در مسیر کمربندی وجود دارد

در این راستا رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز اظهار داشت: قطعاً نگاه شورا این است که در مباحث مربوط به امنیت مردم با جدیت وارد شود لذا باید بحث کمربندی شیراز در اسرع وقت به نتیجه جدی برسد.

علی‌اکبر سلطانی با اشاره به اینکه مشکلات حقوقی و تملیکی زیادی در طول مسیر کمربندی وجود دارد، گفت: مسائل مالی و تعهدات اداره راهداری نیز باید تعیین تکلیف شود، ضمن اینکه وظایف شهرداری و بودجه شهرداری نیز باید جهت هزینه‌کرد در کمربندی با جزئیات مشخص گردد تا هر چه زودتر شهرداری وارد عمل شود.

کمربندی در شریان اصلی شهر قرار ندارد

وی با اشاره به اینکه ۶ ماهه دوم سال عملیات عمرانی شهرداری سرعت بیشتری می‌گیرد، افزود: از نظر شکلی و قانونی چون هنوز کمربندی در شریان اصلی شهر قرار نگرفته این سخن که کمربندی باید توسط راهداری ایمن‌سازی شود درست است، اما نگاه شورا و شهرداری این است که هم در نگهداری و هم ایمن‌سازی این محور پرخطر ایفای نقش کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تا زمانی که کمربندی جدید احداث می‌شود این مسیر باید مدیریت شود، عنوان کرد: این پروژه‌ها پروژه‌های زمان‌بر هستند و به زودی در جلسه‌ای با استاندار فارس به جد به بحث کمربندی ورود خواهیم کرد.

 

این در حالی است که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از انجام اقدامات تحت تعهد این سازمان سخن گفت و با اعلام جزئیات، به اقدامات انجام شده این سازمان پرداخت که در گزارش پیشین به طور کامل عنوان شد‌.

حال باید دید حاصل جلسه شورا و شهرداری با استاندار فارس به چه نتیجه‌ای خواهد انجامید؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار