وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از ثبت روز پنجم فروردین با نام یادروز داراب در تقویم ملی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 16 August 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ثبت ملی روز داراب در تقویم ملی خبر داد و گفت: در راستای حفظ ارزش‌ها و توسعه گردشگری پس از بررسی و تشکیل پرونده مطالعاتی داراب در این وزارتخانه، روز ۵ فروردین ماه در این شهرستان در تقویم ملی به ثبت رسید‌.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش همکاری‌ها و توسعه گردشگری در مناطق جنوبی کشور از جمله فارس نگاه ویژه‌ای داریم، گفت: در این رابطه با مجمع نمایندگان فارس، جلسات مختلفی را برگزار خواهیم کرد تا در راستای تحقق اهداف این وزارتخانه نیز هماهنگی بیشتری ایجاد شود.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست و نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس ثبت این روز را یک نقطه عطف در تاریخ شهرستان داراب دانست و گفت: با ثبت این روز در تقویم ملی فرصت بی‌نظیری در تمامی حوزه‌ها به ویژه در راستای توسعه فرهنگی و ارتقاء صنعت گردشگری بومی شهرستان داراب ایجاد خواهد شد.

عسکری با تاکید بر اهمیت حمایت از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در رابطه با ارتقاء جایگاه این قشر از جامعه، مطرح کرد: لازم است در ابعاد حقوقی و اجتماعی و همچنین نسبت به ایجاد شرایط لازم در زمینه بازارسازی و بازاریابی عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اقدامات ویژه‌ای در داخل کشور و در سطح بین‌الملل برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌برداری از میراث‌فرهنگی با به کارگیری راهکارهای خلاقانه و تمرکز بر ابتکار عمل مدیران، ادامه داد: ارتقاء فرهنگ گردشگری و توسعه هدفمند این صنعت با ارائه طرح و برنامه مرتبط با بهره‌برداری از ظرفیت‌ها موجود و خلق مزیت‌های نسبی در مناطق مختلف کشور و استان فارس به عنوان محور توسعه جنوب ایران نیز می‌تواند این مرز و بوم را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

نماینده‌ داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی نسبت به تسهیل فرآیند جذب سرمایه در بعد داخلی و بین‌المللی، خواستار شد: به منظور ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و افزایش حجم کمی و ارتقاء شاخص‌های کیفی صنعت گردشگری نیازمند ایجاد ساز‌ و کارهای لازم بر مبنای قانون و با تکیه بر ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی هستیم.

عسکری قابلیت‌های استان فارس را در صنعت گردشگری کم‌نظیر دانست و گفت: فارس با دارا بودن تعداد قابل توجهی از آثار ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو و ملی و با تنوع میراث‌فرهنگی و زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری که در نقاط مختلف استان پهناور دارد این امکان را دارا است که در صنعت گردشگری داخلی کشور و جذب انواع گردشگران خارجی به ویژه سلامت، تاریخی‌ فرهنگی، مذهبی‌زیارتی و همچنین ادبی در جنوب کشور و منطقه کشورهای عربی و جهان نیز نقش‌آفرینی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار