بر اساس گمانه زنی های صورت گرفته و حرف و حدیث هایی که بر سر زبانهاست، احتمال میرود شهردار شیراز که سه روز پیش با فشارهای سیاسی و استعفای اجباری برکنار شد، یکی از گزینه های اصلی بر تکیه زدن بر صندلی معاونت عمرانی استانداری فارس باشد.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ 16 August 2022

تابناک فارس به نقل از شیرازه: این روزها شهر شیراز آبستن اتفاقات بسیاری بود، از تشییع پیکر سردار بی سر سپاه اسلام بر روی دست های یک رنگ و یکدل مردم شیراز گرفته، تا خبرهای ضد و نقیض در مورد عزل و برکناری شهردار کلانشهر شیراز.

یک روز استیضاح و سوال از شهردار را بهانه می کنند و روز دیگر اعلام می‌شود که شهردار خود استعفا داده و سکان مدیریت شهری را به دیگری واگذار کرده است.

اما با جلسات غیرعلنی و نشست های شبانه مجدد نظرات عوض می‌شود و اعلام می کنند چون شهردار در استان فارس حضور نداشته جلسه ی برگزار شده و تصمیم اتخاذ شده مورد قبول شهرداری نیست.

از طرفی فرماندار این کلانشهر فرهنگی در نشست خبری با اصحاب رسانه به طور کل ابراز بی اطلاعی از تمام ماجرا کرده و عنوان می‌کند که در روز برگزاری جلسه وی تا ساعت ۱۶ بعد از ظهر در فرمانداری و دفتر خود حضور داشته و مشغول رتق و فتق امور شهر بوده اما نه از وی دعوتی برای حضور در جلسه شده و نه حتی از محتوا و تصمیمات داخل جلسه اطلاعی دارد، به همین خاطر جلسه از وجاهت قانونی خارج شده و به زمان دیگری موکول می گردد که این ادعا نیز در جای خود حدیث مفصلی است که باید به آن توجه شود چرا که جلسه تصمیم گیری در مورد سکان مدیریت شهری یکی از جلساتی است که همواره باید فرماندار یا نماینده آن حضور داشته تا تایید کننده تصمیمات باشد اما اینکه چرا شورا از فرمانداری دعوت به عمل نیاورده و هر روز شل کن سفت کن های سیاسی راه انداخته و یک روز شهردار را مجبور به استعفا و روز دیگر خواهان استیضاح وی می‌شوند نیز ابهام بزرگی است که در اذهان مردم شهید پرور شیراز به وجود آمده است.

عاقبت پس از کشمکش های بسیار و تشریف فرمایی شهردار کلانشهر شیراز از مشهد و قبول استعفای وی توسط اعضای شورا همان شخصی که از روزهای اول اصلی ترین گزینه سرپرست شهرداری بود به مدت سه ماه سکان مدیریت این مجموعه را در دست می‌گیرد.

اما هنوز مردم از شوک عزل و نصب ها و بگیر و ببند های برکناری شهردار بیرون نیامده اند که حرف و حدیث های دیگری بر سر زبان های سیاسیون شهر دهان به دهان می شود و این ضرب المثل را به ذهن متبادر می کند که "هر دم ازین باغ بری میرسد"، چرا که شهرداری که عزل و استیضاح شده و اصلی ترین دلایل اعضای پارلمان شهری، عدم ارائه برنامه جامع راهبردی در حوزه های عمرانی و دیگر حوزه ها همچنین توقف و ضعف در اجرای پروژه‌های مصوب در حوزه های عمرانی از سوی شهردار بوده است، حالا اصلی‌ترین گزینه سکان معاونت عمرانی استانداری فارس شده و ماجرا به گونه دیگری ورق می خورد.

در تمام این اتفاقات رخ داده و حتی تصمیم‌گیری‌های موجود در شورای شهر شیراز و شهرداری و مجموعه سیاسی شهر، باز هم رد پای پدرخوانده هایی دیده میشود که همواره رقم زننده تصمیمات بزرگ این شهر و استان بوده‌اند و اکنون در تازه ترین تصمیم خود این پدر خوانده ها در کمین صندلی معاونت عمرانی استانداری فارس نشسته و می خواهند شهرداری را که تا دیروز کفایت مدیریت یک کلانشهر با دو میلیون نفر جمعیت را نداشته بر سکوی مدیریت پستی قرار دهند که قرار است تمام پروژه ها و تصمیمات مهم عمرانی و ساخت و سازهای سرنوشت ساز این استان را بر عهده گیرد.

حال این سوال مهم و اساسی به وجود آمده است که آیا یک شبه لیاقت کفایت و درایت آقای شهردار افزایش پیدا کرده است یا استان فارس با جمعیت پنج میلیون نفری که در زمره استانهای پهناور کشور به شمار می رود ظرف همین دو سه روزه تا حدی کوچک شده که از کلانشهر شیراز نیز افول نموده و اکنون سپردن حوزه عمرانی آن دست یک شهردار عزل شده بلا مانع می باشد؟

یا اینکه در تمام این مدت تصمیم گیران و تصمیم سازان این استان و این شهر و اعضای شورای شهر شیراز درک، فهم و شعور مردم همیشه در صحنه شیراز را نادیده گرفته و با بازی های سیاسی دست به چنین اقداماتی زده اند؟

و اینجاست که باید خطاب به آقای ایمانیه گفت: جناب آقای استاندار مواظب نفوذ پدرخوانده ها در تصمیم سازی های خود باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار