انواع نشاء سبزی و صیفی در گلخانه‌های بخش مرکزی لارستان تولید می‌شود
کد خبر: ۱۰۶۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ 19 August 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کارشناس مرکز جهاد کشاورزی حومه لارستان از تولید سالانه ۲۰ میلیون قطعه نشاء انواع سبزی و صیفی در گلخانه‌های بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
عالیه سادات رفعت حقیقی با اشاره به اینکه کاشت نشاء صیفی جات در این شهرستان همه ساله از تیر ماه آغاز می‌شود و تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارد گفت: نشا تولیدی تابستان، از اواخر مرداد ماه تا اوایل مهر ماه به زمین اصلی انتقال می‌یابد.
او افزود: نشاء‌های تولید شده علاوه بر تامین نیاز کشاورزان منطقه به سایر شهرستان‌های استان فارس و استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان بلوچستان و کرمان نیز ارسال می‌شود.
به گفته رفعت حقیقی، کاهش مصرف آب و افزایش راندمان، افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها و همچنین بهبود کیفیت سطح سبز از مهم‌ترین مزیت‌های کشت نشایی و غیر مستقیم سبزی و صیفی است.
وی بیان کرد: نشا‌های تولید شده در گلخانه‌های بخش مرکزی لارستان شامل ارقام مختلف گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، کلم، هندوانه، شمام و طالبی است.
کارشناس مرکز جهاد کشاورزی حومه لارستان گفت: گلخانه تولید نشا تمام اتوماتیک صحرای نیمه، گلخانه تولید نشا کهنه مرکزی و بیش از ۱۰ گلخانه کوچک مقیاس تولید نشا در هرمود مهرخویی در زمینه تولید انواع نشا فعالیت دارند.

برچسب ها: تولید ، نشا ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار