مشاور عالی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز به ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی اشاره کرد و گفت: از وابستگی‌های نظامی خفت بار زمان رژیم پهلوی به یک بلوغی رسیده ایم که می‌توانیم با تولید تجهیزات نظامی، این تولیدات را به دیگر کشور‌ها صادر کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 20 August 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مشاور عالی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز به ۳۱ مردادماه روز صنعت دفاعی اشاره کرد و گفت: از وابستگی‌های نظامی خفت بار زمان رژیم پهلوی به یک بلوغی رسیده ایم که می‌توانیم با تولید تجهیزات نظامی، این تولیدات را به دیگر کشور‌ها صادر کنیم.
امیرسرتیپ شاهرخ شهرام، بر توان بالای کشور در حوزه نظامی تاکید کرد و گفت: از مهندسی معکوس و کپی کردن در گذشته به تولید و طراحی فناوری و قطعات بسیار پیشرفته رسیده‌ایم و به یکی از پنج کشور پیشرفته در این حوزه تبدیل شده‌ایم.
امیر شهرام، در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در حوزه تولید تجهیزات دفاعی و نظامی با بیش از ۶ هزار شرکت دانش بنیانی که در کشور وجود دارد در امور نیازمندی‌های دفاعی و ازدانش آن‌ها بهره می‌ گیریم.

وی، با بیان اینکه بودجه دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشور‌های همسایه و کشور‌های منطقه بسیار کم است گفت: خوشبختانه با همین بودجه کم توانستیم امن‌ترین کشور دنیا شویم، چون کار را خودمان تمام می‌کنیم و ما امروز به جایی رسیدیم که می‌توانیم به ابرقدرتی که بودجه نظامی آن به اندازه بودجه نظامی ارتش دنیاست بایستیم.
سرتیپ شهرام، گفت: پیشرفت‌های کشورمان در حوزه صنعت نظامی باعث شده که از سرریز حوزه صنعتی نظامی به وضعیت پزشکی که نمونه آن تولید واکسن است و همچنین تا حدودی بهبود وضعیت اقتصادی و تولیدات محصولات مختلف هم کمک کنیم.
مشاور عالی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، در پایان از برپایی نمایشگاه برای نمایش هزار و صد محصول صنعتی و نظامی در هفته صنعت دفاعی خبر داد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار