معاون فرهنگی شهردار شیراز عنوان کرد: دارالسلام یک سایت گردشگری و مذهبی است که نباید نگاه صرف مرتبط با قبرستان داشت همچنین باغ موزه قرآنی در چهارراه حافظیه طراحی شده و محور عرفان و چهارراه حافظیه بهترین محور برای ساخت موزه قرآنی است.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ 21 August 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مصطفی مشفقیان بعد از ظهر امروز در صحن شورای شهر شیراز با اشاره به اهم برنامه‌های سازمان فرهنگی اظهارداشت: هفته آینده در صحن شورا قرارداد ساخت سریال احمدبن‌موسی(ع) با حضور رئیس سازمان اوج به امضا می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه راهبردهای کلان این است که در دور جدید از یک سازمان حمایتگر به یک سازمان کنش‌گر در عرصه‌های مختلف تبدیل شویم، گفت: نقشه مهندسی فرهنگی نیز در اجرای فعالیت‌ها مدنظر بوده است.

مشفقیان با بیان اینکه شورای شهر برای این سازمان 23 مصوبه داشته که 8 مصوبه اجرا شده و 15 مصوبه نیز در دست اجرا است، افزود: عدم تخصیص منابع مالی به سازمان فرهنگی و اینکه برخی از مصوبات زمان بر است سبب شد که اجرای آن با زمان‌بندی شورا محقق نشده است‌.

معاون فرهنگی شهردار شیراز عنوان کرد: تلاش بیشتری خواهیم کرد تا آذرماه 23 مصوبه شورای شهر را به صورت کامل و جامع انجام دهیم و کسب رتبه نخست گردشگری
رتبه سوم اداره ورزشی و تفریحات در میان کلانشهرها از جمله عملکرد این سازمان است.

مشفقیان با بیان اینکه سازمان فرهنگی بیشترین رشد عملکرد را در بین سازمان‌های شهرداری دارد، تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاده هنوز مطلوب و مورد رضایت نیست.

وی با بیان جزئیات بودجه سازمان فرهنگی شهرداری شیراز افزود: بودجه مصوب امسال 623 میلیارد تومان بوده که مبلغ تخصیص داده شده تا 31 شهریورماه 467 میلیارد است همچنین 30 میلیارد تکلیف درآمدی داشتیم که تا امروز 13 برابر کل درآمد سال 1400 درآمد کسب شده است.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه درباره تعهدات و برنامه‌های کلان با توجه به تخصیص بودجه نگران هستیم، گفت: 3 طرح برای هفته دولت در نظر گرفته شده که سالن تیراندازی کوشک میدان یکی از آنها است به عنوان دومین سالن تیراندازی کشور با 98 درصد پیشرفت افتتاح می‌شود همچنین کارت منزلت شهروندی برای 4500 نفر شهروندان بالای 60 سال چاپ و آماده توزیع است همچنین باغ مهربانو با 95 درصد پیشرفت آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان عملکرد گردشگری این سازمان گفت: تعریف تورهای تخصصی گردشگری از جمله اقدامات است که در مناسبت‌های مختلف این تورها اجرا شده از جمله آنها تورهای نوروز، تورهای تخصصی گردشگری مذهبی به ویژه محرم و تور گردشگری ادبی و غیره است.

بیشتر بخوانید
پایان 10 سال انتظار؛ سریال احمدبن‌موسی(ع) به زودی کلید می‌خورد

شورای شیراز 25 میلیارد تومان برای حمایت از ساخت سریال احمدبن‌موسی(ع) اختصاص داد

سریال احمدبن‌موسی(ع) گردشگری مذهبی شیراز را رونق می‌دهد

معاون فرهنگی شهردار شیراز عنوان کرد: دارالسلام یک سایت گردشگری و مذهبی است که نباید نگاه صرف مرتبط با قبرستان داشت همچنین باغ موزه قرآنی در چهارراه حافظیه طراحی شده و محور عرفان و چهارراه حافظیه بهترین محور برای ساخت موزه قرآنی است.

مشفقیان افزود: طراحی و بهره‌برداری از مجموعه فرهنگی برم دلک و قصر ابونصر و تپه پوستچی نیز در دست اقدام است که تقاضا داریم در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بتوان بهره مناسبی از این ظرفیت در راستای رونق گردشگری شهر برد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار