مشفقیان تصریح کرد: باید تلاش کنیم مساجد را به مرکز اصلی اتفاقات و تحولات فرهنگی و اجتماعی محلات تبدیل کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ 21 August 2022

تابناک فارس به نقل از شیرازه:به مناسبت روز جهانی مساجد، مهدی طاهری رییس شورای اسلامی شهر شیراز امروز یکشنبه 30 مرداد در اولین همایش اصحاب مساجد که در سومین حرم اهل بیت برگزار شد، اظهار کرد: اگر حیاتی برای یک بدن قائل هستیم به اعتقاد من حیات جمهوری اسلامی به حیات مساجد به عنوان قلبش بستگی دارد.

وی تصریح کرد: هر کس مسیر شهادت را پیموده از مبدا مساجد پیموده است و این مساجد هستند که مرکز و کانون شهید پروری هستند.

طاهری ابراز کرد: ما هرچه داریم از مسجد و مسجدی بودن داریم و جز صحابه مساجد هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: چنانچه تمام کانون توجه خود را به مساجد معطوف نماییم، شجره طیبه انقلاب اسلامی مستحکم تر و بارورتر از گذشته خواهد شد.

وی افزود: امید است چنین نشست ها و همایش هایی، توجه مسئولان نظام، استان و شهرستان را به این نکته معطوف کند که مسجد محور است.

طاهری بیان کرد: برای اینکه جامعه را از گزند دشمنی های دشمنان اسلام دور کنیم باید محلات احیا شود و این امر با محوریت و کانون قرار گرفتن مساجد محقق می شود.

وی اذعان کرد: مساجد در صورتی می توانند محوریت داشته باشند که تمام قوای حاضر در مساجد، هم محور و هم مرکز باشند.

طاهری تصریح کرد: مساجدی که قوای آن هم محور و هم مرکز هستند، مساجدی سرآمد بوده و وقتی به تاریخچه آن توجه می کنیم شهدا و مریدان بیشتری به نظام مقدس جمهوری اسلامی را در آن مسجد می یابیم.

آغاز فاز اجرایی و عملیاتی مسجد محوری در شیراز

مصطفی مشفقیان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در ادامه از آغاز فاز اجرایی و عملیاتی مسجد محوری در شیراز خبر داد وگفت: طرح مسجد محوری از امروز وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده و پیش از این نیازهای مساجد از لحاظ زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی احصا شده است.

وی افزود: آنچه که ما دنبال می کنیم حل مسائل فرهنگی و اجتماعی محلات با محوریت مساجد است.

مشفقیان تصریح کرد: باید تلاش کنیم مساجد را به مرکز اصلی اتفاقات و تحولات فرهنگی و اجتماعی محلات تبدیل کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: بسیاری از مساجد در حال حاضر در شهر شیراز نقش مذکور را ایفا کرده و به مرکز اصلی تحولات محله تبدیل شدند اما تلاش ما در طرح مسجد محوری این است که هویت گفته شده را احیا کنیم.

وی بیان کرد: در ابتدای طرح، بیش از 150 مسجد و حسینیه در سطح شهر شیراز ثبت نام کردند و پس از بازرسی ها و ارزیابی های صورت گرفته، 136 مسجد و حسینیه در فاز نخست این طرح انتخاب شدند که از خدمات متقابل شهرداری و ارگان ههای دیگر بهره مند شوند.


مشفقیان تصریح کرد: طرح مسجد محوری از امروز وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده و پیش از این نیازهای مساجد از لحاظ زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی احصا شده و گام به گام تلاش خواهیم کرد که این نیازها را به صورت متقابل برطرف نماییم.

 

 

برچسب ها: شورای شهر ، مساجد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار