معاون درمان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه نحوه ابتلای کودکان به کرونا با بزرگسالان متفاوت است، نسبت به ماندگاری عوارض این بیماری در گروه سنی کودکان، هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹ 21 August 2022

تابناک فارس به نقل از شفقنا: دکتر مهرداد شریفی یکشنبه ۳۰ مرداد با بیان اینکه ابتلا به کرونا در گروه سنی کودکان، با احتمال ماندگاری عوارض برای طولانی مدت، همراه است، به خبرنگاران گفت: خانواده‌ها مراقب علایم هشدار کرونا در فرزندان خود باشند و به محض مشاهده علایم، در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از کل بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های فارس، ۸۷ نفر در گروه سنی کودکان قرار دارند، گفت: از کل کودکان مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های فارس، ۱۵ کودک به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به رعایت کمتر شیوه نامه های بهداشتی در کودکان نسبت به بزرگسالان، ادامه داد: پوشش پایین واکسیناسیون در کودکان گروه هدف موجب شده است تا شیوع کرونا در آنان در موج هفتم کرونا بیشتر شود.

شریفی با بیان اینکه گونه جدید ویروس کرونا با سرعت بالا در حال گسترش است، گفت: همین امر موجب شده تا میزان پذیرش کودکان در بیمارستان ‌ها نسبت به موج های قبلی کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

این پزشک متخصص از آبریزش بینی، سرفه، تب و لرز، گلو درد، سردرد و بدن درد، اسهال و استفراغ به عنوان شایع ترین علایم شاخص ابتلای کودکان به کرونا نام برد و تاکید کرد: تکمیل چرخه واکسیناسیون در گروه‌های سنی کودکان و بزرگسالان و استفاده مداوم از ماسک و بهداشت دست می تواند تا حد زیادی خطر ابتلای کودکان به کرونا را کاهش دهد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار