مدیر‌کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس از راه‌اندازی شش مرکز جدید درمان ناباروری در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ 22 August 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: زهرا یقطین با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت استان و حمایت از زوج‌های نابارور اظهارداشت: شناسایی آنها در راستای برخورداری از حمایت‌های درمانی این گروه در حال انجام است و مجوز تأسیس 6 مرکز جدید درمان ناباروری صادر شده است که به زودی در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در 37 شهرستان استان فرایند شناسایی انجام می‌شود، گفت: در سطح یک از طریق پزشکان خانواده این زوج‌ها شناسایی و فرآیند شروع درمان آنها آغاز می‌شود‌.

یقطین با تأکید بر اینکه این شش مرکز جدید کاملا دولتی است، افزود: باتوجه به اینکه شناسایی زوج‌های نابارور از طریق شبکه‌های بهداشت رقم می‌خورد در این حوزه می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای شناسایی و کد دار کردن زوجین نابارور بهره برد و این یکی از مواردی است که برخی از زوجین از آن اطلاع ندارند و یا از کددار شدن ترس دارند.

و‌ی ادامه داد: امروز در راستای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، دولت حمایت‌های بیمه‌ای گسترده‌ای برای زوجین نابارور ایجاد کرده و این فرصتی است برای تمام افرادی که در انتظار فرزند هستند تا در این طرح شناسایی شرکت کنند.

یقطین ابراز کرد: دو مجموعه بیمه‌ای سلامت و درمان تأمین اجتماعی در بخش‌های دولتی به میزان 90 درصد هزینه‌های ناباروری را پوشش می‌دهند و میزان پوشش بخش‌های خصوصی40 تا 50 درصد است.

‌وی با اشاره به اینکه از امروز مراکز خصوصی بایستی در درمان ناباروری تحت پوشش مراکز بیمه‌ای قرار بگیرند، افزود: دو بیمه سلامت و درمان تأمین اجتماعی از ابتدای سال جاری تاکنون 940 پرونده ناباروری را تحت حمایت قرار داده‌اند.

یقطین در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه درمان ناباروری، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) طی سال‌های گذشته خدمات بسیار خوبی را ارائه کرده اما آگاهی و اطلاعات مردم از این خدمات بسیار کم است، گفت: در این خصوص، ستاد اجرایی در جهت حمایت از زوج‌های نابارور و حمایت از چند قلوها و خانواده‌های دارای سه فرزند تسهیلات و خدمات حمایتی بسیار خوبی را ارائه می‌کند.

 

وی در ادامه یادآور شد: در خصوص رحم‌های اجاره‌ای بیمه سلامت دستورالعمل اولیه را جهت پوشش بیمه‌ای صادر کرده و باتوجه به اینکه در گذشته این موضوع تحت پوشش بیمه نبوده است و بسیاری از خانواده‌ها در این فرآیند نیازمند حمایت‌های بیمه‌ای بوده‌اند، ساز و کارهای آن توسط بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری است.

استقرار پزشکان طب سنتی در مراکز ناباروری و‌ ارائه مشاوره‌های ناباروری باتوجه به تأکیدات قانونی که وجود دارد با مشارکت علوم پزشکی و در جهت تبیین موضوعات فقهی و حقوقی در حوزه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و تشکیل یک کمیته ویژه از دیگر موضوعاتی بود که مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس به آنها اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار