سلاحی با اشاره به وعده وزارت نیرو برای کاهش مصرف و پاداش به مردم افزود: مشترکان شیرازی در بخش خانگی 13 میلیارد تومان مشمول پاداش شدند و در بخش کشاورزی نیز چون دوره همکاری به اتمام نرسیده هنوز نمی‌توان اعلام کرد اما سال قبل 10 میلیارد پاداش در این بخش بوده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱ 22 August 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: چند سالی است که تابستان‌ها برای مردم با خاموشی برق همراه بوده و این موضوع مشکلات بسیاری را برای خانواده‌ها و کسب و کارها ایجاد می‌کرد که یکی از آنها خسارت به وسایل برقی بود.

امسال اما دولت تصمیم گرفت که این رویه را اصلاح کند و خاموشی را حداقل در بخش خانگی صفر کند. این روال که تاکنون انجام شده سبب شد مردم نیز همکاری بیشتری داشته باشند و همه بخش‌های مصرف با کمترین مشکل 2 ماه از تابستان را پشت سر بگذارند.

این در حالی است که تابستان امسال بنا بر اطلاعات رسمی و اعلام شده چند درجه‌ای گرمتر از دیگر سال‌ها بوده و بالتبع نیز برق بیشتری باید مصرف می‌شده است. به گونه‌ای که در گزارشی که در تاریخ 19 خردادماه در خبرگزاری تسنیم استان فارس منتشر شد اعلام شده که هر یک درجه افزایش دما هزار مگاوات به مصرف کل کشور اضافه می‌کند که معادل یک نیروگاه برق مانند سیکل ترکیبی جهرم یا کازرون است البته برش استانی در این زمینه احصا نشده است.

با این حال مردم فارس و شیراز امسال با کمترین خاموشی روبه‌رو بودند و رشد مصرف در بخش خانگی شهرستان شیراز نیز صفر بوده است. مدیرعامل توزیع برق شهرستان شیراز در نشستی امروز به ارائه گزارشی در این باره پرداخت و اظهار داشت: به رغم ناترازی انرژی که سال قبل وجود داشت و خاموشی‌ها مشکل زیادی در تمامی بخش‌های تجاری و خانگی و کشاورزی ایجاد کرده بود، مدیریت سبب شد که امسال هیچ خاموشی در بخش خانگی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان شیراز با وجود افزایش مشترکین اما رشد مصرف نداشتیم، گفت: مصرف برق در بخش صنعت با 16.8 درصدو در بخش کشاورزی با 9.5 درصد رشد داشته و منابع انرژی به سمت مولد و تولید رفته است.

سلاحی با اشاره به وعده وزارت نیرو برای کاهش مصرف و پاداش به مردم افزود: مشترکان شیرازی در بخش خانگی 13 میلیارد تومان مشمول پاداش شدند و در بخش کشاورزی نیز چون دوره همکاری به اتمام نرسیده هنوز نمی‌توان اعلام کرد اما سال قبل 10 میلیارد پاداش در این بخش بوده است.

مدیرعامل توزیع برق شیراز با بیان اینکه اگر همکاری مردم نبود این موضوع محقق نمی‌شد، تصریح کرد: رویکرد اصلی دولت عدالت در انجام پروژه‌ها و محرومیت‌زدایی است و در این راستا 104 روستا مشمول بهسازی شبکه شدند که سال گذشته انجام شد و امسال نیز 36 میلیارد تومان تفاهم نامه برای بهسازی شبکه 70 روستا منعقد شده است.

وی با بیان اینکه برق رسانی به 2 روستا امسال به اتمام می‌رسد که سال گذشته شروع شده بود، عنوان کرد: روستاهای بالای 10 خانوار بدون برق نداریم و امید است که امسال برای 2 روستا به صورت قطعی و یک روستا در سپیدان برق رسانی انجام شود.

سلاحی با اشاره به برنامه‌های هفته دولت افزود: امسال5 عنوان پروژه با 61 میلیارد تومان درنظر گرفته شده که اولویت در پروژه‌ها محرومیت‌زدایی و عدالت اجتماعی است.

مدیرعامل توزیع برق شهرستان شیراز با اشاره به تعامل با صنعت درباره مواردی که در شورای گفت‌وگوی استان مبنی بر قطع برق صنایع غذایی مطرح شده است در پاسخ به تسنیم بیان کرد: بنا شد که واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی یک روز تعطیل و جمعه کار کنند که برای 47 واحد صنایع غذایی و 15 صنعت دارویی خاموشی به جای 11 ساعت به 4 ساعت کاهش یافت.

وی با بیان اینکه بعضی از صنایع غذایی خارج از شهرک نیز تعامل کردیم، تاکید کرد: هیچ صنعت غذایی طبق دستور استاندار خاموشی نداشته و به جای 11 ساعت 4 ساعت مدیریت مصرف شد که جوابگوی تولید بود و دچار مشکل نشدند؛ دلیل این اعتراض را متوجه نشدم اما بیشترین همکاری را داشتیم.

محمدرضا منصوری صبا قائم مقام توزیع برق نیز با اشاره به اینکه غیر از شیراز 9 شهرستان نیز تحت پوشش برق شیراز است، گفت: در سیل اخیر آمادگی داشتیم و پیشگیرانه اقداماتی انجام شد و با کمترین مشکل این واقعه را پشت سر گذاشتیم اما محرومیت‌زدایی اولویت توزیع برق شیراز است.

کاهش 65 درصدی حوادث برق در شیراز

یامین راست روشن مدیر دفتر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شیراز نیز در این نشست با بیان اینکه 130 تیم عملیاتی برای سیل و آمادگی با آن در نظر گرفته شد، افزود: براساس برنامه‌ریزی 65 درصد کاهش حوادث اتفاقاتی داشتیم و خاموشی مجموعه کل شرکت در سال گذشته 189 دقیقه بود که امسال 158 دقیقه است.

وی بابیان اینکه چشم‌انداز برای سال 1410 چهل دقیقه در سال است به هوشمندسازی شبکه اشاره و عنوان کرد: تلاش بر این است که برای امسال از صد نقطه به 323 نقطه فرمان‌پذیر از راه دور برسد تا خاموشی‌ها کاهش پیدا کند و تا 1402 به 538 نقطه می‌رسانیم که مزایای زیادی دارد از جمله اینکه شاخص خاموشی را کاهش دهیم.

مدیر دفتر امور دیسپاچینگ شیراز افزود: در زمینه پنل‌های خورشیدی در حال حاضر 18 واحد نیروگاهی با تولید 50 هزارمگاوات داریم و 315 دستگاه نیز برای خانواده‌های مددجویان و محروم راه‌اندازی شده است.

عبادی معاون دفتر برنامه‌ریزی و مهندسی برق شیراز با بیان اینکه 278 میلیارد تومان بخش سرمایه‌ای کار شده در سال گذشته گفت: از هفته دولت سال گذشته تا امسال در زمینه قرارداد نیرورسانی 200 قرارداد به ارزش 120میلیارد و نزدیک به 65 درصد پیشرفت فیزیکی رخ داده است.

کشف 802 دستگاه رمز ارز در شیراز

فتحی معاون مشترکین برق شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه خط قرمز دولت جلوگیری از خاموشی مشترکان داخلی و خانگی بود اظهار داشت: برق امسال با موجودی سال گذشته بود اما مدیریت هوشمند اقدام شد تا خاموشی خانگی نداشته باشیم و بیشترین همکاری در بخش خانگی داشتیم.

وی با بیان اینکه امسال کاهش بارندگی ایام بهار نیز ملموس بود و با رشد یک درصدی درجه حرارت باید رشد مصرف می‌داشتیم اما همکاری خوبی بود، گفت: امسال تعداد مشترکان بخش کشاورزی 15 هزار و 570 مشترک بود که پاداش همکاری آنها ارائه می‌شود و کشاورزانی که همکاری داشتند تقریبا مابقی دوره تابستان رایگان می‌شوند.

 

فتحی افزود: بخش صنعتی پرداخت پاداش 187 میلیون تومان در سال گذشته داشت امسال از 20 مشترک به هزار و 390 مشترک رسیدیم که تنها 16.8 رشد صنعت داشته است و بخش خانگی نیز 13 میلیارد تومان به مشترکان خوش مصرف خانگی رسیده است که تا پایان سال ادامه دارد.

معاون مشترکین برق شیراز عنوان کرد: به ازای هر کیلو وات صرفه جویی 500 تومان پاداش تعلق می‌گیرد و ادارات و ارگان‌های دولتی نیز با مصوبه دولت مدیریت مصرف در آنها لحاظ شد که در این زمینه نیز 25 تا 30 مگاوات روزانه کاهش مصرف در این بخش داشتیم.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات مصرف غیرمجاز رمزارزها است گفت: امسال 89 مرکز شناسایی و برخورد بازرسی انجام شده که 802 دستگاه نیز کشف شد و انرژی احصا شده از این کشفیات یک میلیارد و 138 هزار و 232 کیلووات ساعت است همچنین 32 پرونده نیز در دستگاه قضایی در دست پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار