سفر معاون اقتصادی رییس جمهور به استان فارس
معاون اقتصادی رئیس جمهور که دیروز وارد فارس شده است از شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز و بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا و شهرک سلامت شیراز بازدید و در مراسم افتتاح تقاطع شهدای مدافع سلامت شرکت کرد
کد خبر: ۱۰۶۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹ 26 August 2022

فارس می‌تواند قطب سلامت کشور شود | استان فارس در پتروشیمی به عسلویه و خوزستان وصل شود

به گزارش تابناک فارس: معاون اقتصادی رییس جمهور در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی بزرگ شهرستان شیراز بیان کرد: از جمله موضوعاتی که باید در اقتصاد ایران به آن توجه شود صنعت سازی است در حالیکه کارخانه‌های مختلفی در ایران وجود داشته اما حلقه‌های واسطه در این میان مفقوده است. 

وی افزود: اگر حلقه‌های میانی فعال شود شاهد خواهیم بود که ارتباط کارخانه‌ها و همچنین بازاریابی در میان این بخش‌ها افزایش خواهد یافت. 

دکتر محسن رضایی بیان کرد: صنعت سازی موجب می‌شود که کارخانه‌ها از حالت تولید خارج و به سمت ایجاد شبکه تولید رفته و شاهد برندهای بین المللی خواهیم بود.

وی افزود:در پتروشیمی نیز بایستی فارس با استان خوزستان و عسلویه متصل شود تا بتوانیم در صنعت بزرگ پتروشیمی کشور سالانه بیش از یک صد میلیارد دلار از طریق ارتباط این سه استان با یکدیگر در زنجیره‌های ارزش پتروشیمی به وجود آورد.

فارس می‌تواند قطب سلامت کشور شود | استان فارس در پتروشیمی به عسلویه و خوزستان وصل شود

محسن رضایی در مراسم افتتاح تقاطع شهدای مدافع سلامت گفت: اینکه یکی از مهمترین پروژه‌های هفته دولت در استان فارس با نام شهدای مدافع سلامت افتتاح شده با فعالیت یکساله دولت سیزدهم قرابت دارد.

وی ادامه داد: همزمان با شروع کار دولت سیزدهم شیوع کرونا نیز بالا گرفته بود و کنترل وضعیت مهمترین هدف دولت در شروع کار بود که با واکسیناسیون فراگیر موفق عمل کرد.

فارس می‌تواند قطب سلامت کشور شود | استان فارس در پتروشیمی به عسلویه و خوزستان وصل شود

 

فارس می‌تواند قطب سلامت کشور شود | استان فارس در پتروشیمی به عسلویه و خوزستان وصل شود

معاون اقتصادی رئیس جمهور در دومین روز از سفر به استان فارس در بازدید از بزرگترین بیمارستان پیوند اعضای کشور گفت: استان فارس با داشتن ظرفیت‌های پزشکی می‌تواند کانون سلامت کشور شود.

وی در حاشیه بازدید از بیمارستان پیوند اعضای بوعلی سینا در شهر صدرا شیراز در جمع خبرنگاران افزود: کاری که دکتر ملک حسینی به عنوان یکی از افتخارات ما ایرانیان انجام انجام داده که امروز در سطح بین المللی ارجاع مسائل کلیه و بخشی از رشته های تخصصی پزشکی و سلامت را به آن می دهند مربوط به زحمت و تلاش وی است که از جانب دولت و رئیس جمهور از ایشان تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: در بیمارستان پیوند اعضا بوعلی سینا کار فوق العاده ای در حال انجام است، هم از بعد آموزشی، پژوهشی، رفاه بیماران و هم فناوری ها جدید و همچنین با توجه به محیط روحی و روانی و بهداشتی که در اینجا شکل می گیرد قطعا در آینده این نقطه به عنوان یکی از مراکز سلامت جهانی شکل خواهد گرفت و ما هم به سهم خود هر کمکی که بتوانیم از ناحیه دولت انجام خواهیم داد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین در جریان بازدید از شهر سلامت شیراز گفت: این پروژه که به عنوان شهر سلامت شیراز کارهای مقدماتی آن انجام شده می‌تواند همین ایده را تحقق دهد و یکی از شهرهای جامع جدید ایران باشد.

رضایی افزود: فارس این ظرفیت را دارد که یک شهر جامع، سلامت از تولید دارو و تجهیزات پزشکی، بهداشت، درمان، علوم جدید، پژوهش و آموزش را در خود داشته باشد.

وی ادامه داد: مشکلاتی در این مجموعه از زمین تا منابع سرمایه گذاری و همچنین مجوزهایی که باید صادر شود وجود دارد که بنا شد استاندار فارس همه موارد را مکتوب کند تا در تهران و مراجع ذی ربط پیگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار