معاون اقتصادی رئیس جمهور که از دیروز به استان فارس سفر کرده است، امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز به مسائل مختلف داخلی و خارجی و گزارش عملکرد دولت سیزدهم در مورد این مسائل پرداخت
کد خبر: ۱۰۶۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴ 26 August 2022

به گزارش تابناک فارس:محسن رضایی با تبریک هفته دولت اظهار داشت: رویداد های بزرگی در تاریخ انقلاب رخ داده است که ۷۰ درصد مردم از آنها مطلع نیستند.

وی گفت: دشمنی دشمنان با ایران برای این است که می دانند هر کس در اینجا حکمرانی کند بر ۵۰۰ میلیون جمعیت منطقه حکمرانی خواهد کرد و این برای آنها خطرناک است.

محسن رضایی به چالشهای داخلی و خارجی در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم پرداخت و گفت: همزمان با شروع دولت سیزدهم آمریکا از شرق کشور فرار کرد و طالبان بر سر کار آمد؛در جنوب و کشورهای حاشیه خلیج فارس اسرائیل روابط رسمی برقرار و به آن منطقه وارد شد؛ در شمال درگیری و چالش جدی بین آذربایجان و ارمنستان رخ داد و در غرب عراق و سوریه درگیر مشکلات جدی هستند.

وی در تشریح مسائل مهم بین المللی در طول این مدت بیان کرد: اولین مسئله مهم در رابطه با ایران مذاکرات برجام بود که ایران نقشی فعال در آن ایفا نمود؛ مسئله دوم جنگ روسیه و اوکراین و درگیر شدن جهان با بحران غذایی ناشی از این جنگ و مسئله سوم درگیری چین و تایوان بود که در تمام این مسائل جمهوری اسلامی ایران دست بالا را دارد.

رضایی در خصوص روابط خارجی دولت سیزدهم گفت: در این مدت ایران عضو اتحادیه شانگهای و اوراسیا شده است و حالا با کشورهای همسایه شمال مجدداً ارتباط جدی برقرار کرده و درهای بازی را که در گذشته به سراغش نمی رفتند را فعال کرده است.

وی افزود: در گذشته درهای باز را رها کرده و پشت درهای بسته منتظر مانده بودند؛اما اکنون سیاست خارجی ایران استفاده از همه فرصت ها و امکان ها می باشد.

رضایی همچنین با اشاره به شیوع گسترده کرونا در ابتدای دولت سیزدهم و مبارزه جدی با آن و واکسیناسیون سریع گفت: امروز قریب به ۶ میلیون نفر بیمه سلامت هستند.

وی در خصوص درآمدهای ارزی کشور نیز افزود: با وجود تحریم های فراوان ما ثابت کرده ایم که می توانیم تحریم ها را دور بزنیم و فروش نفت ایران جهش بزرگی کرده و درآمدهای ارزی کشور دو برابر شده است.

رضایی همچنین به فرصت طلایی مغفول ترانزیت در کشور پرداخت و گفت ایران فقط از طریق ترانزیت می‌تواند سالانه بالای ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد و امروز این امر پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: یارانه‌های بسیاری داده می‌شود اما به اهلش نمی‌رسد که باید اصلاح شود چون وقتی به اهلش نرسد قاچاق می‌شود و پولش در جیب دلال می‌رود البته باید تلاش کرد که تورم کنترل شود که بیش از 2 ماه است که این اصلاح تورم شروع شده است که در ماه‌های آینده نتیجه می‌دهد.

رضایی افزود: موضوع دیگر حضور مستمر دولت‌مردان در میان مردم است که این در سفرهای رئیس‌جمهور و استانی استانداران دیده می‌شود؛ رابطه مردم با دولت که داشت به سمت کاخ نشینی پیش می‌رفت باید اصلاح می‌شد و در این دولت به این مسئله پایان داده شده است. دولتمردان مهمان مردم هستند و این دولت مردمی است و وسط میدان و میان مردم باشد و صادقانه با مردم سخن بگوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار