مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت بادام از ۷۳۱ هکتار باغ‌های دیم و آبی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ 29 August 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سمیه کارگر با بیان این که بارش‌های تابستانه عملکرد محصول را تحت تاثیر قرار داده است، اظهارداشت: پیش بینی می‌شود ۴۱۰ تن بادام تولید و روانه بازار شود که نسبت به سال‌های گذشته کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته او، برداشت بادام از اواخر مرداد آغاز شده است و تا نیمه شهریور ادامه خواهد داشت.

مسوول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت با بیان این که متوسط برداشت بادام در باغ‌های دیم این شهرستان ۸۰۰ کیلوگرم و در باغ‌های آبی ۱۵۰۰ کیلوگرم است، افزود: از مجموع سطوح زیر کشت باغ‌های بادام ۴۸۴ هکتار آن دیم و ۲۴۷ هکتار آبی است.

کارگر افزود: با توجه به زودگل بودن ارقام قدیمی و عملکرد پایین و خطر سرمازدگی در این باغ ها، عملیات اصلاح و احیای باغ‌های بادام شهرستان و طرح تغییر ارقام زودگل و جایگزینی با ارقام دیرگل مانند "شاهرودی ۷، ۸ و ۱۲" در دستور کار است.

مسوول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت با بیان این که سالانه حدود ۳۰ هکتار باغ بادام در زمین های شیبدار با استفاده از یارانه دولتی در بخش درودزن و کامفیروز کشت می‌شود، اضافه کرد: با توجه به استقبال بهره برداران از این طرح‌ها میزان جذب بیشتر اعتبارات و توسعه باغ‌های بادام دیم در زمین های شیبدار در حال پیگیری است.

برچسب ها: برداشت ، بادام ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار