مدیرکل حفاظت از محیط زیست فارس گفت: استان فارس با معضل پیگیری نظیر مسائل آب مواجه است از این رو می‌توان گفت که خشک شدن تالاب‌ها معیشت افراد جامعه را دچار مشکل خواهد کرد و مهاجرت نیز در افراد منطقه افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱ 30 August 2022

تابناک فارس به نقل ازمهر: عطا پور شیرزاد بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری بیان کرد: یکی از مشکلاتی که محیط زیست فارس با آن مواجه است روند خشک شدن تالاب‌های استان است.

وی افزود: این معضل موجب خواهد شد که که جامعه با مشکلات جدیدی مواجه شود که از جمله این مشکلات می‌توان به مهاجرت افراد ساکن در منطقه را شامل خواهد شد.

او ادامه داد: استان فارس با معضل پیگیری نظیر مسائل آب مواجه است از این رو می‌توان گفت که خشک شدن تالاب‌ها معیشت افراد جامعه را دچار مشکل خواهد کرد و مهاجرت نیز در افراد منطقه افزایش خواهد یافت.

به گفته او این سازمان در تلاش است تا با ارائه طرح‌های مختلف به دنبال نجات محیط زیست و کاهش مشکلات آینده محیط زیست هستند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست فارس ادامه داد: بر اساس برنامه‌هایی که این سازمان ارائه کرده است برنامه زمان بندی برای کاهش معضلات اجتماعی در نظر گرفته شده و سازمان‌های مرتبط نیز در تلاش هستند تا با همکاری یکدیگر زمینه کاهش مشکلات آینده را فراهم کنند.

به گفته پور شیرزاد بر اساس برنامه‌های ارائه شده مرکز کنترل و پایش محیط زیست شهری قرار است در استان فارس ایجاد شود این در حالی است که سامانه پایش آلودگی هوای شیراز نیز در فارس ایجاد می‌شود.

وی افزود: ایجاد اکو پارک میان کتل و احیای جمعیت آهو در پارک ملی بختگان نیز از دیگر برنامه‌های است که توسط این اداره کل به کشور ارائه شده است.

وی ادامه داد: از دیگر طرح‌های نو آورانه مطرح شده در این اداره کل می‌توان به ایجاد مدرسه محیط بانی اشاره کرد که قرار است در فارس ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار