مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: به منظور پایش وضعیت تولید به ویژه در حوزه کالاهای اساسی ، گشت های مشترک نظارتی با همکاری دستگاههای متولی از کارخانجات ، کارگاهها و واحدهای تولیدی انجام می شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ 30 August 2022

 تابناک فارس به نقل از موج:غلامرضا سالاری مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس گفت : این نظارت ها با نگاه حمایتی و با هدف پیشگیری از وقوع تخلفات انجام می شود و تمام تلاش تعزیرات حکومتی استان معطوف به حمایت از تولید و تولیدکنندگان است .

سالاری نظارت بر کیفیت و قیمت کالاهای اساسی در حوزه تولید را بمنظور حمایت از حقوق مصرف کننده دانست و عنوان کرد : از ابتدای سال تا کنون به ۱۵۸ پرونده تخلفات تولیدکنندگان در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده که عمده این تخلفات مربوط به افزایش غیرقانونی قیمت تولیدات بوده و بالغ بر ۱۶۲ میلیارد ریال جریمه نقدی نیز برای این پرونده ها اعمال شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی ، دولت نگاه ویژه ای به تولید و عرضه کالاهای اساسی بمنظور حمایت از اقشار کم درآمد و ضعیف دارد ، اقدامات نظارتی تعزیرات حکومتی را در این راستا عنوان کرد و گفت : یکی از اقدامات موثر در جهت شفاف سازی قیمت ها ، درج قیمت تولید کننده بر روی محصولات توسط تولیدکنندگان بود که منجر به حذف هزینه های مازاد در مسیر تولید به مصرف و نهایتا کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اضافه کرد : با حمایت های همه جانبه استاندار محترم و همکاری مناسب اعضای کمیسیون تنظیم بازار استان الحمدلله مشکلی در تولید کالاهای اساسی نداریم و این اطمینان خاطر را به مردم عزیز می دهیم که خدمتگزارانشان در تعزیرات حکومتی استان در جهت حفظ آرامش بازار و کاهش فشار اقتصادی به شهروندان تمام توان خود را بکار گیرند تا انشالله شاهد رضایتمندی ایشان باشیم.

محکومیت میلیاردی فروشنده مصالح ساختمانی
در ادامه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از یک واحد صنفی مصالح ساختمانی که به علت تخلفات تعزیراتی به پرداخت جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد خبر داد .

غلامرضا سالاری افزود : بر اساس گزارش بازرسین ، انبار این واحد صنفی در سامانه جامع انبارها به ثبت نرسیده بود و متصدی آن با سوء استفاده از این موضوع اقدام به عرضه خارج از شبکه بیش از ۹۰۰ تن سیمان کرده بود.

سالاری از احضار فرد متخلف به تعزیرات حکومتی خبر داد و اظهار داشت : در بررسی های انجام شده تخلفات متعدد این فرد محرز و نهایتا وی به پرداخت جریمه نقدی یه میزان ۶۰ میلیارد ریال در حق دولت محکوم شد.

پلمپ ۱۰ واحد صنفی متخلف در شیراز
در بخش دیگری ،مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت : ۱۰ واحد صنفی متخلف در شهر شیراز توسط مامورین اجرای احکام این اداره کل در هفته گذشته پلمپ شد.

غلامرضا سالاری افزود : بنا به گزارشات مردمی و همچنین بازرسی های انجام شده ، گرانفروشی های عدیده توسط این واحدهای صنفی رخ داده که بر اساس اختیارات جدید محول شده به تعزیرات حکومتی ، احکام پلمپ برای این مغازه ها صادر و اجرا شده است.

سالاری اضافه کرد : تعزیرات حکومتی در برخورد با گرانفروشان و اخلالگران در بازار بدون هیچگونه اغماضی وارد عمل خواهد شد و در این راستا مقرر شده برای پرونده های گرانفروشی جریمه نقدی معادل ده برابر میزان کارشناسی و در صورت تکرار تخلف نیز حکم پلمپ و یا نصب پارچه برای متخلفان اعمال شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار داشت : شهروندان می توانند گزارشات خود را در خصوص گرانفروشی کالا و خدمات به سامانه های ۱۲۴ سازمان صمت و یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اعلام کنند تا ضمن بررسی موضوع توسط بازرسین ، با متخلفین برخورد قانونی به عمل آید .

برچسب ها: پلمپ ، واحد صنفی ، متخلف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار