در این نشست همچنین مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در سخنانی عنوان کرد: در حوزه تصادفات برون شهری شهرستان شیراز رتبه یک کشوری، شهرستان کازرون رتبه دوم و داراب رتبه سوم را دارد. در استان فارس تعداد 170 نقطه حادثه‌خیز و پر تصادف است که از این تعداد در مجموع تنها 50 درصد اصلاح شده است و درصدد هستیم تا پایان سال جاری میزان باقی مانده را اصلاح کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ 04 September 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمد هادی ایمانیه امروز در کمیسیون ایمنی راه‌ها با اشاره به تشکیل کمیته علمی تصادفات که در آن تجزیه و تحلیل علمی بروز حوادث جاده‌ای انجام می‌شود، اظهارداشت: باتوجه به اینکه استان فارس در حوزه سامانه ثبت دوربین‌های نظارتی با کمبود مواجه است تلاش خواهیم کرد تا اعتبارات مورد نیاز از کمیسیون ایمنی جهت این موضوع تأمین شود.

استاندار فارس خاطر نشان کرد: در خصوص صدور مجوز احداث مجتمع‌های بین راهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با کمک معاونت امور عمرانی استانداری، در کمیسیون‌های ماده پنج و کمیسیون زیربنایی، نسبت به صدور مجوز راه‌اندازی این مجتمع‌ها نگاه بازتر و سختگیری کمتری داشته باشند.

ایمانیه با تأکید بر اینکه تعداد دستگاه‌های تست الکل باید افزایش یابد و با افرادی که نسبت به این امر اقدام می‌کنند برخورد جدی‌تر شود، گفت: در این موضوع قوه قضاییه و نیروی انتظامی باید قاطعانه به ما کمک کنند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص واژگونی تانکرهای سوخت، گفت: از این پس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی باید مکلف شود تا نسبت به تأمین جرثقیل در خصوص واژگونی تانکرها اقدام کند و در صورت بروز هرگونه اتفاق این شرکت باید پاسخگو باشد.

استاندار فارس در این جلسه همچنین دستور راه‌اندازی مجدد کمیته سفر برای دهه سوم محرم را صادر کرد و گفت: این کمیته از 20 تا پایان شهریور ماه فعال خواهد شد تا جلسات مربوط به راه و حوزه تصادفات برگزار شود.

ایمانیه همچنین در این نشست پیشنهاد داد: باتوجه به آغاز فصل مدارس در صورتی که سرویس‌های مدارس بیش از 4 دانش‌آموز را سوار کردند ماشین فرد توقیف ‌‌و اعمال قانون شود.

گفتنی است در این جلسه یکی از موضوعاتی که در خصوص آن بحث و گفت و گو شد بزرگراه امام خمینی(ره) یا کمربندی جنوبی شیراز بود و باتوجه به اینکه استاندار فارس در تیرماه سال جاری مسئولیت کامل ایمنی بخشی و ساماندهی کمربندی جنوبی شیراز را به شهرداری شیراز واگذار کرد، در این جلسه اعلام شد شهرداری هنوز نسبت به تحویل آن اقدامی نکرده است.

ایمانیه در این خصوص گفت: در صورتی که بخش تعیین شده از سوی شهرداری تحویل گرفته نشود برخورد صورت می‌گیرد و در صورت لازم شهردار منطقه باید احضار شود.

در این نشست همچنین مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در سخنانی عنوان کرد: در حوزه تصادفات برون شهری شهرستان شیراز رتبه یک کشوری، شهرستان کازرون رتبه دوم و داراب رتبه سوم را دارد. در استان فارس تعداد 170 نقطه حادثه‌خیز و پر تصادف است که از این تعداد در مجموع تنها 50 درصد اصلاح شده است و درصدد هستیم تا پایان سال جاری میزان باقی مانده را اصلاح کنیم.

علیرضا راستیار گفت: براساس تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته دور برگردان‌ها علت بیشترین فراوانی تصادفات است. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در این نشست به دغدغه فارس در این حوزه اشاره کرد و افزود: ساماندهی ناوگان حمل و نقل مواد خطرناک به ویژه مواد نفتی یکی از این چالش‌ها است که اغلب استان مصرف‌کننده آن نیست اما هر هفته با واژگونی یک تا سه تانکر در محورهای سطح استان مواجه‌ایم این در حالی است که امکانات و تجهیزات لازم برای این حوزه پس از واژگونی تانکرها بویژه جرثقیل وجود ندارد. همچنین خودروهایی که اتباع بیگانه را حمل و خودروهایی که قاچاق سوخت می‌کنند از دیگر چالش‌های حوزه راه پیش روی استان است.

راستیار ادامه داد: تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات استان 178 دوربین است و باتوجه به اینکه محورهای جدیدی احداث شده نیازمند دوربین‌های جدید هستیم و این میزان سامانه به نسبت کشوری معادل 10.1 درصد است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه فارس نیازمند تأمین منابع بودجه‌ای است، گفت: استان فارس نیازمند اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان است تا کلیه نقاط حادثه خیز استان را رفع کند.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه نیز رئیس پلیس راه شمال استان فارس بیان کرد: در حوزه تصادفات، فارس وضعیت مناسبی ندارد و در فراوانی تصادفات جزو سه استان اول کشور است.

سرهنگ‌ عبدالهاشم دهقانی در این جلسه به طول انجامیدن پروژه‌های راهسازی و راهداری، عدم دسترسی به قابلیت‌های تعریف شده بر دوربین‌های سرعت سنج استقراری، حمل و نقل روزانه 20 میلیون لیتر سوخت و محصولات پتروشیمی در سطح جاده‌های استان و مناسب نبودن انجام ممیزهای راهداری با وضعیت موجود را از جمله چالش‌های حوزه راه فارس دانست.

وی همچنین اظهار کرد: مقطع 45 کیلومتری کمربندی شیراز خاصه 20 کیلومتری جنوبی آن به موجب نقص فراوانی نواقص که به بدرفتاری‌ها و ناهنجاری‌های ترافیکی و به تبع آن فراوانی تصادفات دامن زده است؛ در پنج ماه اول سال جاری تعداد 31 نفر در تصادفات جاده‌ای در این مقطع جان خود را از دست دادند از دیگر چالش حوزه راه استان است.

سرهنگ دهقانی همچنین به میزان جان‌باختگان در حوزه ترافیک جاده‌ای اشاره کرد و گفت: در این حوزه فراوانی تصادفات مربوط به موتور سواران با 27 درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار