کارگران حدود ۹ میلیارد تومان از کارفرما طلبکارند، گفت: هرچند با گذشت زمان ارزش ریالی طلب کارگران به شدت کاهش یافته اما باتوجه به شرایط بد اشتغال در دو شهرستان محروم نور آباد ممسنی و رستم و اینکه شرکت قند تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۳۰۰کارگر به‌صورت مستقیم و هزار کارگر بصورت غیر مستقیم است، از مسئولان درخواست داریم برای ازسرگیری فعالیت این کارخانه، هرچه سریعتر اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۶۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ 06 September 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: یکی از کارگران کارخانه «قند ممسنی» واقع در شهرستان رستم گفت: بعد از حدود هفت سال انتظار، علارغم اینکه کار آماده‌سازی این واحد به اتمام رسیده، هنوز اقدامی برای بازگشایی کارخانه از سوی مسئولان نشده است.

این کارگر با بیان اینکه پس از سال‌ها رها شدن کارخانه قند ممسنی، پاییز ۱۴۰۰ همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس، معاون اجرایی رئیس جمهور پس از بازدید از کارخانه قند ممسنی وعده پیگیری داد، گفت: اعضای ستاد تسهیل موانع تولید تاکنون چندین جلسه برای رفع مشکلات این کارخانه و بازگشایی آن برگزار کرده‌اند که آخرین آن چند روز پیش در استانداری انجام شد و طی آن کارفرمای کارخانه موظف است پیش از راه‌اندازی مجدد کارخانه بخش عمده‌ای از بدهی‌های معوقه کارگران را پرداخت کند.

به گفته وی؛ واحد تولیدی «قند ممسنی» که در شهرستان رستم واقع شده، سالهاست دچار فراز و نشیب و چالش‌های کارگری بوده و به گواهی آنچه خود شاهد بوده‌ایم مشکل اصلی آن به مشکلات اقتصادی و مالی مربوط می‌شود. امیدواریم دولت در زمینه تامین منابع مالی به این کارخانه که نیاز به نوسازی و بازسازی دارد، کمک کند. در عین حال مدیران این واحد صنعتی جدا از طلب کارگران بدهی‌های زیادی به چند نهاد دولتی و خصوصی دارند که در نتیجه آن ما به مرور شاهد تعطیلی چندین‌ساله کارخانه و بیکاری کارگران بوده‌ایم.

این کارگر قند ممسنی با تاکید بر اینکه انتظار کارگران برای بازگشایی کارخانه به سر رسیده، در خاتمه تصریح کردند: در آخرین پیگیری‌هایی که از کارفرما صورت گرفته، او مدعی است آماده‌سازی کارخانه به اتمام رسیده و منتظر تامین مواد اولیه شکر خام برای تولید است.

او با بیان اینکه کارگران حدود ۹ میلیارد تومان از کارفرما طلبکارند، گفت: هرچند با گذشت زمان ارزش ریالی طلب کارگران به شدت کاهش یافته اما باتوجه به شرایط بد اشتغال در دو شهرستان محروم نور آباد ممسنی و رستم و اینکه شرکت قند تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۳۰۰کارگر به‌صورت مستقیم و هزار کارگر بصورت غیر مستقیم است، از مسئولان درخواست داریم برای ازسرگیری فعالیت این کارخانه، هرچه سریعتر اقدام کنند.

کارگران همچنین اظهار داشتند: تاکنون چندین بارخبر امید بخش بازگشایی کارخانه از سوی مسئولان دولتی اطلاع‌رسانی شده اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار