دهقان پور: حدود ۲۵ واحد غیرفعال و نیمه فعال در استان فارس وجود دارد و با سرمایه در گردش تخمینی ۴۰۰ میلیارد تومانی به جرگه تولید برگردانده می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۶۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵ 06 September 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: مجتبی دهقان پور در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری فارس، گفت: در حال حاضر واحدهای دارای پروانه بهره برداری و با زیرساخت‌ها و امکانات کامل تولید وجود دارد که به دلایل مختلف به صورت نیمه فعال و یا تعطیل است و با یک قرار داد رسمی تحت عنوان پروانه قراردادی به سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

به گفته وی؛ پیشنهاد برون سپاری برای اولین بار از سوی مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ارائه شد که در بقیه نقاط کشور هم پیاده سازی می‌شود و به نظر هم یکی از گزینه‌ها برای فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد است.

دهقان پور با اشاره به اهمیت ایجاد پویایی در صنایع تبدیلی استان فارس تصریح کرد: در سال جاری بهره برداری از ۵۲ واحد با ظرفیت ۱۹۷ هزارتن در دستور کار قرار دارد.

او اضافه کرد: حدود ۲۵ واحد غیرفعال و نیمه فعال در استان فارس وجود دارد و با سرمایه در گردش تخمینی ۴۰۰ میلیارد تومانی به جرگه تولید برگردانده می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از احداث صنایع کوچک مقیاس در این استان نیز سخن گفت و افزود: با توجه به اهمیت ضرورت جذب ماده خام و با هدف به حداقل رساندن ضایعات بخش کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده، نیاز به سرمایه گذاری کمتر، ایجاد اشتغال در منطقه و کاهش فاصله بین محل تولید ماده خام و فرآوری شده این صنایع راه اندازی و در حال توسعه است.

دهقان پور با اشاره به اینکه از دیگر رویکردها احداث شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنایع تبدیلی است، بیان کرد: جواز تأسیس برای دو شرکت دانش بنیان تولید کود هیومیک اسید با استفاده از پسماند و ماده معدنی لئورنادیت و انواع خوراک دام و طیور بر پایه بقایای گیاهی صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به افزایش جذب ماده خام به خطوط صنعت کشاورزی در پایان سال گذشته این استان نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه میزان تحقق ۱۱۹ درصد بود.

وی به کسب رتبه دوم جذب ماده خام و ظرفیت ایجاد شده در صنایع کشاورزی در سطح کشور در استان فارس نیز گریزی زد و گفت: تاکنون ۹۲۵ واحد صنایع تبدیلی که مجوز خود را از این سازمان دریافت کردند و این واحدها سالانه با جذب بالغ بر پنج میلیون تن ماده خام، کاهش ضایعات حدود ۷۲۰ هزار تن را دارند.

دهقان پور اظهار کرد: اشتغال زایی حاصل از فعالیت واحدهای مذکور ۱۲ هزار و ۱۰۸ نفری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار