امام جمعه داراب مهم ترین پیام سیاسی بزرگ ترین تجمع دینی جهان را وحدت امت اسلامی در سایه محبت و ارادت به خاندان مطهر اهل بیت خواند و گفت: تمام مذاهب اسلامی به محبت اهل بیت اعتقاد دارند و همین می تواند محور وحدت اسلامی باشد.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 10 September 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام محمدرضا خسروی در خطبه های نماز جمعه این هفته داراب با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای سیاسی اربعین، اقتدارآفرینی در سایه وحدت است، بیان کرد: راهپیمایی اربعین موجب اقتدار شیعیان و دیگر مسلمانان در برابر دشمنان بویژه استکبار می شود.

وی افزود: اربعین حسینی، تبیین هویت جمعی شیعه و کاربرد مناسک مذهبی به عنوان منابع قدرت و فعال شدن آن از نظر سیاسی است.

وحدت امت اسلامی، مهمترین پیام سیاسی اربعین

امام جمعه داراب مهم ترین پیام سیاسی بزرگ ترین تجمع دینی جهان را وحدت امت اسلامی در سایه محبت و ارادت به خاندان مطهر اهل بیت خواند و گفت: تمام مذاهب اسلامی به محبت اهل بیت اعتقاد دارند و همین می تواند محور وحدت اسلامی باشد.

حجت الاسلام خسروی از دیگر کارکردهای سیاسی اربعین را نمایش امنیت عراق عنوان کرد و گفت: برگزاری راهپیمایی صلح آمیز اربعین در واقع نمایش امنیت عراق و ضربه نمادین به ایالات متحده آمریکاست که ایجاد امنیت در عراق را بدون حضور خود ناممکن می داند.

ترمیم شکاف‌های ناشی از جنگ با راهپیمایی اربعین

خطیب جمعه داراب، تقویت مناسبات میان ایران و عراق را از دیگر سیاست های همایش بزرگ اربعین دانست و بیان داشت: مراسم شکوهمند اربعین می تواند به ترمیم برخی شکاف های ارتباطی مثل کدورت های ناشی از جنگ میان زائران ایرانی و عراقی و بهبود بیشتر روابط سیاسی این دو کشور مسلمان کمک شایانی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید تقویت و توسعه مناسبات دو کشور آثار و برکات بسیاری را در پی دارد و نقش شیعیان در تحولات منطقه ای و بین المللی را بارزتر خواهد کرد.

هدف دشمن مارپیچ سکوت رسانه‌های غربی در مقابل اربعین است

خسروی اظهار کرد: هدف رسانه های غربی در برابر بزرگترین رویداد سیاسی اربعین اعمال مارپیچ سکوت است تا جلوه های باشکوه این راهپیمایی را پوشش ندهد.

او گفت: بر اساس برخی گزارش‌ها بیش از پنج میلیون نفر در انگلیس و حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان رویداد اربعین را از طریق بسترهای دیجیتال دنبال می‌کنند؛ آماری که بسیاری از آنها حتی ممکن است مسلمان هم نباشند اما رسانه‌های غربی سعی دارند بگویند که این رویداد تنها توسط شیعیان برگزار می‌شود و کسانی هم که در آن حضور دارند، فقط شیعیان‌ هستند.

امام جمعه داراب ادامه داد: جالب است که در رسانه بی‌بی‌سی و سایر رسانه‌های بزرگ جهان، تعداد حاضران رویداد که گاه تا ۳۰ میلیون نفر از ۴۰ ملیت تخمین زده می‌شود، به صدها هزار نفر و دو ملت ایران و عراق تقلیل داده می‌شود!

خسروی اضافه کرد: جلوه‌های اجتماعی اربعین نیز به کلی سانسور می‌شود؛ میزبانی شهروندان عراقی از ایرانیان و استقبال گرمشان با انواع خدمات که نشان از ارادت آنها به امام حسین(ع) دارد و جلوه‌های عمیق محبت را به نمایش می‌گذارد، در محتوای تولیدی رسانه‌های غربی جایی ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی داراب با اشاره به ترفندهای دشمنان برای کمرنگ جلوه دادن همایش سیاسی اربعین یادآور شد: انتخاب تصاویری از درگیری و خونریزی که در سطح محدود و میان چند نفر رخ داده برای محتواهایی که به پوشش رویداد اربعین می‌پردازند نیز از دیگر ترفندهای دشمنان در خدشه وارد ساختن بر تصویر رسانه‌ای رویداد است.

او تصریح کرد: دشمنان دین و اهل بیت از این طریق سعی می‌کنند واژه اربعین را با واژه‌های هدفمند دیگری نظیر خونریزی و خشونت در ذهن مخاطب جا بیندازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار