این در حالی است که بررسی‌های محسوس و نامحسوس بازرسی کل استان حاکی از تخلفات گسترده برخی از مدارس در این زمینه و دریافت وجوه غیرقانونی و اجباری تحت عنوان مشارکت‌های مردمی از اولیاء دانش آموزان است به گونه‌ای که حتی ثبت نام دانش آموزان منوط به پرداخت وجوهی در این زمینه شده است.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 14 September 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس و با هدف نظارت بر حسن اجرای قوانین در مدارس، نحوه ثبت نام دانش آموزان فارس به طور کامل رصد شده و عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان در این خصوص زیر ذره بین این بازرسی کل قرار دارد .

اکرمی با بیان اینکه بررسی های بازرسی کل استان نشان می دهد رقم این تخلفات در تعدادی از مدارس استان، میلیاردها ریال بوده و منجر به اعتراض اولیاء دانش اموزان و ارسال شکایتهای متعدد به سازمان بازرسی شده است، گفت: دریافت مشارکتهای مردمی حین ثبت نام ممنوع است.


بر اساس بند یک مقررات مالی ، دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت نام، بجز وجوه مربوط به بیمه حوادث دانش آموزی و کتب درسی ممنوع است.

این در حالی است که بررسی‌های محسوس و نامحسوس بازرسی کل استان حاکی از تخلفات گسترده برخی از مدارس در این زمینه و دریافت وجوه غیرقانونی و اجباری تحت عنوان مشارکت‌های مردمی از اولیاء دانش آموزان است به گونه‌ای که حتی ثبت نام دانش آموزان منوط به پرداخت وجوهی در این زمینه شده است.

کاظم اکرمی رییس منطقه ۳ سازمان و بازرس کل استان فارس گفت: تیم بازرسی که با دستور بازرس کل استان از مرداد ماه و همزمان با شروع ثبت نام دانش آموزان کار خود را برای نظارت بر عملکرد مدارس و اداره کل آموزش و پرورش در این زمینه آغاز کرده همچنان به بازرسی‌های خود ادامه می‌دهد و هر هفته از تعدادی مدارس در نواحی مختلف شیراز و شهرستان‌های استان، بازرسی به عمل می‌آورد که در این بازرسی‌ها تخلف از قانون از سوی برخی مدیران مدارس دیده شده است.

وی تاکید کرد: این بازرسی کل قبل از شروع ثبت نام مدارس (در خردادماه) مطابق بند ج ماده ۱۱ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور جهت پیشگیری از اخذ وجه در زمان ثبت نام و قبل از آغاز سال تحصیلی، نامه‌ای هشداری به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال وآن اداره کل نیز نامه را به کلیه مدارس استان ابلاغ کرده، اما متاسفانه برخی مدارس نسبت به هشدار داده شده توجهی نکرده و اقدام به اخذ وجه غیرقانونی و اجباری از اولیاء دانش آموزان کرده اند.

وی با هشدار به اشخاص متخلف بر پیگیری قانونی برای برخورد با این تخلفات، تاکید و اضافه کرد: آن دسته از مدارسی که وجوه غیر قانونی از اولیاء دانش آموزان دریافت کرده اند باید این روند را متوقف کرده و وجوه دریافتی را بازگردانند.

اکرمی با بیان اینکه پرونده متخلفین و مسولین سهل انگار، پس از تکمیل به مراجع صالح برای رسیدگی ارسال می‌شود و اولیاء و دانش آموزان مطمئن باشند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و اجازه نخواهیم داد حقی از آن‌ها پایمال شود.

وی با بیان اینکه آماده دریافت گزارش‌های مردمی در این زمینه هستیم گفت: افراد می‌توانند از طریق سامانه رسیدگی به شکایات و گزارشگران فساد سازمان بازرسی کل کشور به آدرس shekayat.bazresi.ir شکایات و اعتراضات خود در این زمینه را اعلام کرده و مطمئن باشند در کمترین زمان به شکایات آنها رسیدگی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار