نمایش میدانی «محشر» در شیراز در نخستین شب، شاهد تکمیل ظرفیت ۶ هزار نفری و استقبال بی‌نظیر مردم بود.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 14 September 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: نمایش میدانی «محشر» در شیراز از شب گذشته، ۲۲ شهریورماه آغاز به‌کار کرد. شب نخست نمایش با استقبال مردم و مسئولان مواجه شد به طوری که ظرفیت ۶ هزار نفری آن تکمیل شد.

افسانه خواست‌خدایی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه این نمایش گفت: نمایش میدانی «محشر» یک نمایش فاخر و الگوی موفق است و تلفیقی از هنر، تقویت روحیه ایثارگری و شهادت و تعمق باورهای دینی است و تولید مؤثری از مؤسسه هنری اوج است و نمایش در خور شهروندان سومین حرم اهل بیت(ع) است.

وی افزود: از رسالت‌های شهرداری، تقویت روحیه ایثارگری و شهادت است و نمایش محشر، تلفیقی از هنر و روحیه جهاد و ایثارگری و تقویت پایه ایثار میان مردم است و در الگوسازی این مهم اثر مطلوبی دارد.

خواست‌خدایی با تأکید بر اینکه موضوعات فرهنگی از اولویت‌های شورای اسلامی ششم شیراز است و از موضوعات فرهنگی و هنری حمایت می‌کند، گفت: شیراز به عنوان پایگاه فرهنگی و هنر کشور از شهرهای شاخص برخورداری از تاریخچه فرهنگی و هنری است و فلسفه کاری در پرداختن به امور مذهبی و اعتقادی، تلفیق هنر با موضوعات و حوزه‌های مختلف از حقوق و فرهنگ شهروندی تا موضوعات مذهبی موجب اثرگذاری دوچندان آن خواهد شد و شهروندان بهتر پذیرای آن می‌شوند و رسالت شهرداری تلفیق هنرمندانه هنر با خدماتی است که به شهروندان ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: نمایش فصل شیدایی نیز که میدانی برگزار شد موجب شد تا اثرگذاری خوبی داشته باشد و نمایش میدانی محشر که به همت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، سپاه پاسداران و سازمان اوج برگزار شده ابعاد مختلفی از تلفیق هنر، اعتقادات، مسایل مهم شهروندان و ... است و اثربخشی این نمایش بیشتر از فصل شیدایی خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: شهر شیراز به تقویت اعتقادات خود با تلفیق هنر نیاز مبرم دارند و این نمایش فرصت یک تفریح سالم را نیز برای شهروندان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در شب اول شاهد این جمعیت عظیم هستیم که نشان از مورد توجه قرار گرفتن از سوی شهروندان است، گفت: میزان اثرگذاری محشر می‌تواند تا جایی باشد که شهروندان هر ساله منتظر برگزاری آن باشند و حتی می‌تواند جلوه و نمود جهانی نیز داشته باشد و برای شهرهای دیگر این نمایش می‌تواند به الگو تبدیل شود و پیوند محشر با اربعین حسینی می‌تواند تأثیرگذاری مضاعفی برای جاماندگان اربعین و تقویت حال معنوی برای شهروندان باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در پایان یادآور شد: برای برنامه‌ریزی و قید بودجه این رویداد هنری از سال گذشته نیز در کمیسیون فرهنگی شورا تلاش بسیار شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار