رئیس شورای شهر صدرا می گوید" متاسفانه شهر صدرا در اعتبارات دولتی، سه درصد نفت،گاز و سایر اعتبارات گویا سهمی ندارد به طوری که در چند سال گذشته هیچ ردیف بودجه برای طرح های عمرانی و رفع مشکلات شهر صدرا اختصاص داده نشده است."
کد خبر: ۱۰۶۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ 15 September 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: امروز و به‌رغم ادعای مسئولان شهر جدید صدرا، این شهر با مشکلاتی نظیر آب، برق، فاضلاب، سیستم حمل و نقل درون‌شهری، نبود فضاهای مناسب مرتبط با مبلمان شهری، معابر و گذرهای سواره و پیاده، نظم و انضباط بازار و اصناف و ... مسکن مهر مواجه است، مشکلاتی که هر روز با افزایش جمعیت این شهر، بزرگ‌تر شده و در عمل، شهروندان را با مسائلی روبرو کرده و می‌کند.

رئیس شورای شهر صدرا می گوید" متاسفانه شهر صدرا در اعتبارات دولتی، سه درصد نفت،گاز و سایر اعتبارات گویا سهمی ندارد به طوری که در چند سال گذشته هیچ ردیف بودجه برای طرح های عمرانی و رفع مشکلات شهر صدرا اختصاص داده نشده است."

هاشم عزیزی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات و کمبودهای شهر صدرا در حوزه ورزش و جوانان است، می افزاید: در شهر صدرا که درصد بالایی از جمعیت آن را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند به کلی فراموش شده است، ما در صدرا تاکنون هیچ گونه برنامه ای از سوی اداره ورزش و جوانان ندیده ایم که اجرا شود، پیست اسکیت و زمین چمن فوتبال سال ها است نیمه کاره رها شده و به یک مخروبه تبدیل شده اند.

وی خاطرنشان می کند: شهرهای جدید همچون صدرا با رشد جمعیت بالایی روبرو هستند به طوری که در مدت کوتاهی جمعیت آن از ۹۰ هزار نفر به بیش از ۲۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است، زیرساخت های این شهر در ابتدای احداث برای یک شهر ۹۵ هزار نفری پیش بینی شده است اما حال شاهد افق های جمعیتی جدیدی تا حدود ۷۰۰ هزار نفر در شهر صدرا هستیم که نیازمند ایجاد بسیاری از زیرساخت های عمومی است ، اگر اکنون این زیرساخت ها ایجاد نشود در آینده با مشکلات فراوانی روبرو خواهیم شد.

عزیزی با اشاره به اینکه وضعیت آمار جمعیت صدرا باید مشخص شود تا بسیاری از خدمات، اعتبارات و سهمیه ها همچون آرد و نان بر مبنای جمعیت اختصاص یابد، می‌گوید: جمعیت کنونی شهر صدرا بر اساس سال 95 در شهر صدرا محاسبه می شود که مبنای درست و قابل قبولی نیست.

رئیس شورای شهر صدرا یکی از مهم‌ترین خواسته‌های شهروندان و مدیریت شهری صدرا را اصلاح قانون تقسیمات کشوری می داند و ادامه می دهد: شهر صدرا باید بتواند به عنوان یک شهرستان مستقل و دارای چند نماینده قانونی دولت همچون فرماندار و بخشدار شود تا بسیاری از مشکلات این شهر برطرف گردد.

طرح تفصیلی شهر صدرا اجرایی نشد

شهردار صدرا نیز با اشاره به اینکه طرح تفصیلی شهر صدرا باید از سال گذشته اجرایی می‌شد اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است، می گوید: این طرح دارای نواقص بسیار است که می بایست از طریق به کارگیری شرکت مشاور نواقص برطرف شود و پیشنهادهای جدید در آن لحاظ گردد و امیدواریم با تعامل بین شرکت عمران و شهرداری این مشکل مهم و بزرگ که تاثیر بسیار زیادی بر سرنوشت بسیاری از شهروندان و مدیریت شهری دارد به سرعت برطرف گردد.

بهزاد پرنیان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات که شهرداری و بسیاری از شهروندان با آن روبرو هستند عدم تعیین تکلیف باغ شهر اهل بیت است، می افزاید: معتقدیم که به مالکان این مجموعه اجحاف شده است، در گذشته بر اساس مجوزهای قانونی از مراجع مختلف حدود ۵۰ درصد از مالکان موفق شدند که پروانه ساخت دریافت کنند اما اکنون همسایه همان افراد اجازه ساخت ندارد و این ضایع شدن حق سایر مالکان این مجموعه باغ شهری است، از این رو خواستار برگزاری جلسه ای با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور و سایر مسئولان مرتبط هستیم تا این مشکل بزرگ برطرف شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید نباید خود را مدیرعامل آن شهر بداند

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه شهرهای جدید شهرهایی با زیرساخت‌هایی قوی و توسعه یافته معرفی شده اند، می گوید: یکی از مسائل و مشکلاتی که در این خصوص ایجاد می شود این است که مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید نباید خود را مدیرعامل آن شهر بداند بلکه باید به شهرهای جدید در سطح استان توجه و عمل کند این نگاه ناقص باعث شده است که از فلسفه وجودی این شهرها دور شویم و مشکلات زیادی ایجاد شود.

ابراهیم عزیزی عنوان می کند: تداخل در مدیریت و ناهماهنگی مدیریتی از مشکلات ایجاد شده است، موازی کاری هایی که مشاهده می شود که فوق العاده برای شهر پر جمعیت چون صدرا آسیب زا است.

 

عزیزی می افزاید: مدیریت شرکت عمران صدرا باید نگاه خود را گسترش دهد و خود را درگیر مدیریت شهری نکند و یک سری از امور باید به شهرداری واگذار شود.

نماینده شیراز و زرقان ادامه می دهد: اگر به زیرساخت‌های شهر صدرا توجه نشود، انبوهی از مشکلات برای مردم درست خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید صدرا از شیراز مستقل اعلام شود چون شهر صدرا زمانی می تواند موفق عمل کند که از نظر مدیریتی مجزا از شیراز باشد، عنوان می کند: متاسفانه شهر صدرا تقسیمات شهری را که برای شهرستان شدن ندارد که برای حل این مشکل به دو طریق می توان اقدام کرد اول اصلاح قانون برای شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت و دوم شهر صدرا به صورت تک بخش (بخش مرکزی) در تقسیمات کشوری در نظر گرفته شود.

وی صدرا را شهری عنوان کرد که باید از راه های دسترسی کامل و متعدد برخوردار باشد و راه‌های دسترسی مسیرهای باجگاه، دوکوهک، شیراز – آزادراه، شیراز – قره پیری و شیراز_ گلستان را مهم ارزیابی کرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس ادامه می دهد: در حوزه آب و فاضلاب شهر صدرا مشکل آب ندارد اما در خصوص فاضلاب دو پروژه در شرق و غرب صدرا ایجاد شده است این دو پروژه از نظر فاضلاب پروژه های زیرساختی شهر صدرا هستند، شهر بدون فاضلاب شهری آسیب پذیر و در شرف نابودی است.

وی در خصوص سرشماری نفوس مسکن با بیان اینکه باید متناسب با ظرفیت شهرهای جدید جمعیت وارد آن شود، می گوید: در خصوص طرح های مسکن مهر، مسکن ملی، نهضت ملی مسکن زیرساخت ها باید ابتدا ایجاد شود، ایجاد زیرساخت اولویت بیشتری دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار