کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: یکشنبه _بیست‌وهفتم شهریور_ ماه در موقعیت صورت فلکی ثور وارد ربع آخر این دوره می‌شود؛ ساعت ۲۳:۳۵ طلوع می‌کند و حوالی ساعت ۱۴:۰۹ روز بعد غروب می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 18 September 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاضل بیژنی  اظهار کرد: آنچه ما در شب‌های پیاپی از ماه در آسمان می‌بینیم، از تاریکی مطلق آغاز می‌شود، سپس به صورت هلالی باریک درمی‌آید و تا یک قرص کامل درخشان پیش می‌رود، در نهایت مسیر مشابهی را بازمی‌گردد تا در آسمان محو شود.

وی افزود: یکشنبه –بیست‌وهفتم شهریور- ماه در موقعیت صورت فلکی ثور وارد ربع آخر این دوره می‌شود، ساعت ۲۳:۳۵ طلوع می‌کند و حوالی ساعت ۱۴:۰۹ روز بعد غروب می‌کند. در این زمان از فازهای ماهانه، تقریباً نیمی از ماه شبیه یک نیم‌دایره روشن به نظر می‌رسد. لحظه دقیق قرار گرفتن ماه در ربع آخر زمانی است که طول دایره البروجی ماه از دید ناظران زمینی دقیقاً ۹۰ درجه از طول دایره البروجی خورشید فاصله دارد.

این کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: به طور کلی اگر به زمین، ماه و خورشید از بالا نگاه کنیم، می‌بینیم که رخ دادن گام‌های مختلف ماه به نوعی از تغییر زاویه میان ماه، زمین و خورشید نتیجه می‌شود. اگر زمین را رأس زاویه در نظر بگیریم، مشاهده می‌کنیم که به هنگام ماه نو، زاویه میان ماه و خورشید صفر است، در یک چهارم نخست به ۹۰ درجه می‌رسد، هنگام ماه کامل ۱۸۰ درجه و در یک چهارم سوم ۲۷۰ درجه است.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار