معاون بهبود تولیدات گیاهی فارس گفت:این استان با دارا بودن ۲ میلیون هکتار زمین زراعی دیم و آبی و تولید ۸ میلیون تن محصول زراعی، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است .
کد خبر: ۱۰۶۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ 23 September 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دبیری افزود: توسعه پایدار کشاورزی و افزایش بهره وری در تولید از مزایای اجرای قانون اصلاح الگوی کشت در استان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی فارس علت بر زمین ماندن قانون اصلاح الگوی کشت را ناتوانی در جمع کردن مولفه‌های مرتبط اجرایی در کنار هم عنوان کرد.
دبیری گفت: تعیین میزان نیاز کشور به محصولات زراعی، استراتژیک بودن محصولات، میزان مصرف آب، ذائقه مردم، محیط زیست، منابع طبیعی و حفاظت منابع، از جمله مولفه‌های مطالعاتی برای تعیین الگوی کشت در هر منطقه است که رسیدن به الگوی کشت واقعی را سخت کرده است.
به گفته دبیری، از اردیبهشت امسال، مطالعات الگوی کشت برای سه دشت کشاورزی در فارس شامل دشت نمدان در اقلید، مادر سلیمان در قادر آباد و دشت داراب آغاز و الگوی کشت برای این دشت‌ها تهیه شده و آماده اجراست که۱۷ محصول برای کشت امسال در الگوی کشت این سه دشت در نظر گرفته شده است.
وی به بسته‌های حمایتی از کشاورزان هم اشاره کرد و افزایش ده برابری یارانه بذر و رسیدن آن به هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون از جمله این تسهیلات برشمرد.

برچسب ها: تولید ، محصول زراعی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار