یک کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: سیارات در مسیر حرکت خود به دور خورشید گاهی به آن نزدیک و گاهی از آن دور می‌شوند. طبق تعریف به نزدیک‌ترین فاصله هر جرم از مرکز چرخش حضیض و به دورترین فاصله آن از مرکز چرخش اوج می‌گوییم.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ 28 September 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: اسرا باقریه اظهار کرد: چهارشنبه _ششم مهر_ ماه به نزدیک‌ترین فاصله خود از خورشید (۰.۹۹۹۹ AU) می‌رسد. این پدیده تقریباً با عبور ماه نو از موقعیت مقارنه خورشیدی اتفاق می‌افتد. در لحظه حضیض ماه، زمین در فاصله ۱.۰۰۲۲ AU از خورشید قرار خواهد گرفت. فاصله بین زمین و ماه ۰.۰۰۲۵ AU (۳۷۹۰۰۰ کیلومتر) خواهد بود. در این شب ماه سه روزه با ۹ درصد روشنایی در صورت فلکی سنبله ساعت ۱۹:۲۰ غروب می‎‌کند.

وی افزود: طبق قانون اول کپلر در مکانیک سماوی، مدار همه سیارات به دور خورشید بیضی شکل است و خورشید روی یکی از کانون‌های مدار بیضی قرار دارد. با توجه به این قانون و به‌دلیل اینکه خورشید در مرکز بیضی قرار ندارد، سیارات در مسیر حرکت خود به دور خورشید گاهی به آن نزدیک و گاهی از آن دور می‌شوند. طبق تعریف به نزدیک‌ترین فاصله هر جرم از مرکز چرخش حضیض و به دورترین فاصله آن از مرکز چرخش اوج می‌گوئیم.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار