مریم غلامی گفت: امروز در سایه تبلیغات منفی، ایران جزو کشورهای نخست در استفاده از لوازم آرایشی و عمل های جراحی زیبایی است.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ 28 September 2022

تابناک فارس به نقل از راه دانا: مریم غلامی، مدرس سبک زندگی  به نقش زن در مدیریت خانه و اقتصاد جامعه اشاره کرد و گفت: زنان به نوعی گرداننده اقتصاد یک کشور هستند، زیرا زیست آنها مستقیما بر جامعه تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: تفکر سرمایه داری زن را ابزاری برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود در نظر گرفته است و این نگاه باعث دور شدن زن از نقش مدیریتی در خانه و خانواده می شود.

غلامی افزود: در تفکر غرب برگرفته از نگاه سرمایه داری، زن تبدیل به یک شخصیت مصرف گرا شده که این در سبک زندگی ایرانی _ اسلامی جایگاهی ندارد.

این مدرس تصریح کرد: ترویج روحیه مصرف گرایی برگرفته از سبک زندگی غربی به ویژه در اینستاگرام باعث شده بانوان ایرانی به این سمت گراش پیدا کنند.

وی گفت: اگر مانع این فرهنگ مصرف گرایی نشویم، بخش قابل توجهی از درآمد خانوار صرف ظاهر زن خانواده می شود که در حال حاضر در برخی از خانواده ها رایج است.

غلامی ادامه داد: دشمن می خواهد این فرهنگ را در جامعه پر رنگ کند تا زن از نقش همسری و تربیتی غافل شود.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: دشمن با جنگ شناختی آهسته و آرام فرهنگ تجملگرایی را در خانواده ها وارد و جزئی از زندگی ایرانی ها کرده است.

وی بیان کرد: امروز در سایه تبلیغات منفی، ایران جزو کشورهای نخست در استفاده از لوازم آرایشی و عمل های جراحی زیبایی است.

غلامی ادامه داد: اگر امروز بانوان را متوجه اقدامات ناصحیح خود که برگرفته از تبلیغات رسانه ای است نکنیم، دشمن تا تخریب بنیان خانواده، برای فساد زن تلاش می کند.

این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: جهاد تبیین با ابزار رسانه ای برای جلوگیری از فرهنگ تجملگرایی و تفکر سرمایه داری در کشور مهم و ضروری است. امیدوارم مسئولین متوجه جنگ ادراکی دشمن بوده و برای مقابله با آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار