مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: امیدواریم که به زودی اسناد مربوط به ۲۷ میلیون مترمربع از اراضی حل اختلاف شده در فارس صادر شود.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ 01 October 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، با اشاره به فرارسیدن هفته وقف در خصوص اجرای ویژه برنامه‌های این هفته در استان فارس، گفت: برنامه‌های دهه وقف امسال، متنوع و گسترده خواهد بود و حوزه‌های عمرانی، حمایتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته، شاهد اقدامات فاخر و اثرگذاری توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس بوده‌ایم که به همت واقفان و در بخش‌های مختلف اجرایی شده است؛ این اقدامات از صدور اسناد مالکیت، ثبت وقف‌های جدید، اقدامات حمایتی، فعالیت‌های فرهنگی و … بوده است.

مدیرکل اوقاف فارس ادامه داد: طی یک سال گذشته بالغ بر ۷۲۱ میلیون تومان کمک هزینه تهیه عینک به ۲۷۰۰ نیازمند پرداخت شد و ۱.۵ میلیارد تومان نیز از محل درآمد موقوفات مشخص، به درمان نیازمندان اختصاص یافت و ۳۱ موقوفه جدید به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال، در استان ثبت شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه امسال هم تاکنون ۸ مورد وقف جدید در فارس ثبت شده است، گفت: خوشبختانه ۱۱۱۳ فقره سند مالکیت در سال ۱۴۰۰ برای املاکی به مساحت ۶ میلیون و ۶۹۰ هزار هکتار صادر شد، این میزان طی ۶ ماه گذشته ۳۸۰ سند برای یک میلیون و۹۰۰ هزار مترمربع از املاک بوده است.

او از حل اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی فارس در مورد ۱۲ پلاک ثبتی به وسعت یک میلیون و ۷۲۵ هزار مترمربع طی ۶ ماه اول امسال خبر داد و گفت: امیدوار هستیم که به زودی اسناد مربوط به ۲۷ میلیون مترمربع از اراضی حل اختلاف شده در فارس صادر شود.

موسوی از انجام ۱۹ هزار مترمربع عملیات عمرانی نیز خبر داد و گفت: این اقدامات در زمینه توسعه، نوسازی و احیای موقوفات به ارزش ۱۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی تصریح کرد: انجام ویزیت رایگان در بیمارستان خلیلی، اجرای طرح درمان رایگان با همکاری بسیج جامعه پزشکی، برپایی نمایشگاه همه واقف باشیم، برگزاری همایش یاوران و اصحاب وقف، افتتاح مجتمع تجاری سهند در صدرا، رونمایی از وقف‌های جدید و… اهم برنامه‌های اوقاف فارس در این دهه است.

حجت الاسلام موسوی ضمن یادآوری اینکه امسال همانند گذشته، بسته‌های لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند توزیع می‌شود، گفت: امسال شاهد اجرای پروژه احداث باغ بسته در امامزاده علی (ع) سروستان به میزان ۲ هکتار و احداث باغ‌های زیتون و انجیر در محوطه امامزاده اسماعیل (ع) فسا جمعاً به وسعت ۱۸ هکتار بوده‌ایم.

مدیرکل اوقاف فارس گفت: در زمینه اقدامات عمرانی، طرح مرمت و بهسازی کاروانسرای خیراتی صفاشهر، با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین از تداوم عملیات اجرایی پرورشگاه بزرگ صدرا و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی آن خبر داد و گفت: در دهه وقف امسال، عملیات احداث مرکز درمانی و آموزشی در کنار این پرورشگاه از محل موقوفه حاج خلیل زالی، با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود و امیدواریم طی سه سال آینده، کامل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار